Inici  /  Noticies   /  Surt publicat el volum Osona: el patrimoni cultural

Surt publicat el volum Osona: el patrimoni cultural

Osona: el patrimoni cultural és el 5è volum de la col·lecció Osona debats que edita cada any la Fundació Antiga Caixa Manlleu i que recull el conjunt de les ponències que tenen lloc en el marc de la jornada.
La jornada Osona debats: el patrimoni cultural va tenir lloc el novembre de 2018 i va estar coordinada per Carles García, director del Museu del Ter de Manlleu. En aquest 5è volum s’inclouen els textos de la seva xerrada per títol “Masies i fàbriques. Una reflexió sobre patrimoni i identitat a Osona”.  El de Maria Ocaña, museòloga i directora del Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter sobre “Els museus d’Osona vers l’horitzó 2030”; Imma Ollich, medievalista, arqueòloga i professora honorífica de la Universitat de Barcelona “Arqueologia i patrimoni a Osona: una qüestió pendent”; Mercè Colom, tècnica d’empreses i activitats turístiques i directora de formació en línia i semipresencial del CETT- Universitat de Barcelona “La relació turisme i patrimoni: sincera o de conveniència?” i el de Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona amb “Existeix el patrimoni immaterial?”. El llibre conclou amb una crònica des del públic sobre el debat que es va fer al final a càrrec de Pere Casas, tècnic del Museu del Ter i assistent a la jornada.
El llibre es distribueix gratuïtament a les entitats i institucions interessades i també el podeu descarregar en el següent enllaç