Inici  /  Noticies   /  TORNEN ELS ESPERITS AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

TORNEN ELS ESPERITS AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Al llarg de tot l’estiu des del 13 de juny fins al 29 d’agost el Museu Industrial del Ter (MIT) de Manlleu conjuntament amb la Companyia Corcia Teatre reprenen les visites teatralitzades: l’Esperit del Ter.

Sota el nom d’en Quim o l’Assumpta s’amaguen els personatges que donen vida a l’esperit del Ter. A través d’aquestes visites teatralitzades el visitant podrà veure tots els diumenges a les 11.30h, fins al 29 d’agost, com era el treball a la fàbrica i altres aspectes socials de l’època al llarg de l’exposició La Fàbrica de Riu del museu. Aquests misteriosos personatges nascuts en plena industrialització manlleuenca, també posaran en funcionament, gràcies a la força de l’aigua, la Turbina Fontaine.

Cal destacar que el personatge de l’Assumpta posarà en valor l’important treball de la dona en el desenvolupament de la industria tèxtil a la nostra comarca. Des de l’embranzida industrial de mitjan s.XIX la dona ha desenvolupat un paper molt important en el món tèxtil. Progressivament el seu treball va anar guanyant terreny i es va convertir en la mà d’obra majoritària del sector.

El preu de la visita serà de 3€, l’entrada al MIT.