Inici  /  Noticies   /  TORNEN LES VISITES TEATRALITZADES DE L’ESPERIT DEL TER AL MIT

TORNEN LES VISITES TEATRALITZADES DE L’ESPERIT DEL TER AL MIT

La companyia Corcia Teatre és l’encarregada de dur a terme aquesta visita teatralitzada que porta per nom L’ESPERIT DEL TER. A través d’en Quim, un personatge misteriós nascut en plena industrialització manlleuenca i atrapat a la fàbrica de Can Sanglas després de la seva mort, tots els visitants podran conèixer de forma dinàmica i divertida aspectes com ara el treball a la fàbrica i la vida quotidiana del període d’industrialització a Manlleu al llarg del segle XIX. Durant el recorregut, d’aproximadament 45 minuts, en Quim, mostrarà les diferents màquines de les que es composa el procés de la filatura, des de l’arribada del cotó a la fàbrica fins a la sortida d’aquest transformat en fil i posarà en marxa la restaurada Turbina Fontaine amb l’espectacular força de l’aigua.

La visita teatralitzada de l’esperit del Ter es va posar en marxa per primer cop durant els mesos de juliol i agost d’enguany amb un gran èxit de públic. Aquest fet ha impulsat el seu retorn tots els diumenges a les 11.30h amb la voluntat d’oferir una activitat estable per a tota la família i al públic que desitgi visitar el museu d’una forma diferent a través del teatre. Aquesta visita és una acció més, de les desenvolupades dins els marc del Pla de Dinamització del Turisme Industrial de Catalunya, projecte al que Manlleu es va adherir l’any 2005 junt amb 19 municipis catalans.