Inici  /  Noticies   /  LA SETMANA DE LA CIÈNCIA AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

LA SETMANA DE LA CIÈNCIA AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

La setmana de la ciència promou un programa col·lectiu d’activitats de divulgació científica i tecnològica coordinat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) on durant 9 dies es presentaran arreu de Catalunya i amb la ciència com a protagonista, centenars d’actes, entre conferències, taules rodones, cursos, tallers i jornades de portes obertes.

La conferència: Nou Model de l’artifici de laigua de Toledo (s.XVI) a càrrec de l’enginyer osonenc Xavier Jofre, encapçala les activitats que el MIT ha organitzat per aquesta setmana. A l’acte que es durà a terme el proper dijous dia 15 de novembre a les 20h s’exposarà el projecte d’un nou model de l’artifici de l’aigua de Toledo que vol donar respostes als diferents plantejaments i conjetures sobre l’artifici dissenyat i construït per Juanelo Turriano al s.XVI. Una infraestructura hidràulica excepcional del Renaixement, de la qual es desconeix com era físicament i no existeixen ni planells ni cap referència tècnica fet pel qual sempre ha suscitat l’interès de nombrosos investigadors.

Una jornada de portes obertes el diumenge dia 18 de 10 a 14h clourà les activitats que el Museu Industrial del Ter organitza per la setmana de la Ciència. A les 12h i a les 13h del mateix dia es faran demostracions de la restaurada Turbina Fontaine gràcies a l’espectacular força de l’aigua per tal de que el visitant observi de forma gratuïta un dels espais més representatius, tant de la nostra fàbrica com del desenvolupament industrial de la Catalunya interior, que va produir-se gràcies a la força de rius com el Ter i el Llobregat.