Inici  /  Noticies   /  PRORROGADA FINS AL 18 DE MAIG L’EXPOSICIÓ PETITS TEMPLES CAPELLETES DE CARRER

PRORROGADA FINS AL 18 DE MAIG L’EXPOSICIÓ PETITS TEMPLES CAPELLETES DE CARRER

Encara avui en dia passejant per Manlleu es poden veure a la façana de molts edificis, especialment del centre històric, petites capelletes ocupades per la imatge d’un sant o una marededéu. Aquestes mostres de devoció popular busquen la protecció o la representació de la comunitat que ofereix una advocació. Formen part de la història de la ciutat, i ens parlen dels carrers i de la gent que hi vivia, quan encara el carrer era l’indret principal de relació i veïnatge.

Manlleu té prop de trenta capelletes, juntament amb d’altres mostres de la religiositat popular, escampades per l’entramat urbà. N’hi ha que tenen més d’un segle d’antiguitat; són les que van salvar-se de la destrucció d’imatges religioses decretada per les autoritats municipals al novembre de 1936. Després de la Guerra Civil, durant les dècades de 1940 i 1950, van retornar al seu lloc enmig de solemnes celebracions. Ens els darrers anys se n’han col·locat de noves en forma de composicions de rajola.

La mostra, gratuïta, es podrà veure al MIT fins el 18-05-08 de dimarts a divendres de 10 a 13h i de 16 a 19h, els dissabtes, diumenges i festius de 10 a 14h.

Amb aquesta exposició el Museu Industrial del Ter vol cridar l’atenció sobre aquests elements del patrimoni cultural local i continuar aportant eines per conèixer i interpretar millor la història de la ciutat.