Inici  /  Noticies   /  TRES MEMBRES DEL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS – MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PARTICIPEN AL 7È SYMPOSIUM FOR EUROPEAN FRESHWATER SCIENCES A GIRONA

La setmana passada, tres membres del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter van participar, presentant tres ponències orals, en el setè Symposium for European Freshwater Sciences que es va fer a Girona. Aquest congrés, bianual, és una bona oportunitat per a debatre els reptes actuals i futurs sobre els organismes d’aigua dolça i els ecosistemes aquàtics en general.

Dilluns, Núria Sellarès va presentar els resultats de la recerca i seguiments d’estat ecològic fets a les rieres de la Costa Brava entre els anys 2003 i 2010, abans i després de l’aplicació d’aigua regenerada provinent de les estacions depuradores d’aigües residuals de Tossa de Mar, Llançà i el Port de la Selva.

Al seu torn, dimarts al matí Francesc Llach va presentar els resultats de la recerca i les actuacions de restauració fetes al llarg de 25 quilòmetres del riu Ter en el marc dels projectes Riberes del Ter (de custòdia fluvial) i RICOVER (de recerca) durant els anys 2009 i 2010.

Finalment, Marc Ordeix va presentar el nou índex ICF (Índex de Connectivitat Fluvial) i els resultats de les primeres avaluacions de la connectivitat per als peixos als rius de Catalunya.