Inici  /  Noticies   /  UN ANY MÉS EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER ORGANITZA EL TALLER DE FOTOGRAFIA HISTÒRICA: DESVETLLEM LA MEMÒRIA.

Aquest proper dimarts 4 de novembre comença una nova edició del Taller de fotografia històrica: Desvetllem la Memòria. En les tres últimes edicions un total de 240 assistents al taller han portat les seves fotografies, amb les quals s’ha pogut fer un treball de documentació que finalment ha donat lloc a tres exposicions, la darrera de les quals ha estat visitada, al Museu Industrial del Ter, per prop de 1000 persones. Per tots aquells que no l’hagin pogut veure al MIT, ara a partir del 3 de novembre i fins al 18 de gener, es podrà veure al Centre Cívic Frederica Montseny de Manlleu.

Seran 12 sessions al MIT, totes elles els dimarts des del 4 de novembre fins al 10 de febrer de 2009 de 16 a 18h on els assistents portaran les seves fotografies amb l’objectiu, novament, de fer una exposició que reculli una selecció de les imatges més significatives. Com cada any el taller es desenvolupa al voltant d’una taula on es fa una tertúlia que serveix per documentar les imatges. Després es fa una còpia digital i així tots els participants s’emporten les seves fotografies originals altre cop a casa.

Enguany, el taller de fotografia històrica. Desvetllem la memòria ha estat inclòs dins el recorregut, al llarg del territori per conèixer les vivències de moltes persones, promogut per l’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya.

L’Observatori per a la Recerca Etnològica a Catalunya, que és un programa del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana (CPCPTC) per afavorir la interrelació dels diferents agents dedicats a la recerca etnològica arreu del país, promou una trentena de tallers i jornades de Memòria Oral. Les jornades són fruit del treball conjunt de les entitats, entre les quals es troba el Museu Industrial del Ter, que composen l’Observatori i es desenvoluparan al llarg del curs 2008-2009 a Palamós, Amposta, Arbúcies, Esterri d’Àneu, la Sènia, Vic, Martorell, Calaceit, Cervera i Manlleu.

L’Observatori s’estructura en una xarxa d’antenes distribuïdes territorialment i en col·laboració amb els centres d’estudis de parla catalana que coordina l’Institut Ramon Muntaner. Aquests tallers i jornades són la primera activitat que programen conjuntament les entitats i institucions que formen la xarxa de l’Observatori des de la seva creació, l’any 2000.