Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER ACULL L’EXPOSICIÓ TEMPORAL: ESPÈCIES INVASORES I EL MUSCLO ZEBRAT

L’exposició es centra essencialment en el musclo zebrat (Dreisena polymorpha), una espècie aquàtica invasora d’importants efectes ecològics i econòmics, pels seus efectes nocius en infrastructures (captacions d’aigua, sistemes de refrigeració, etc.). A Europa s’hi ha anat expandint des de fa uns quants decennis. A Catalunya, la seva presència es va detectar al 2001 al meandre de Flix. L’Agència Catalana de l’Aigua es fa càrrec de la gestió de la seva invasió des de la tardor de 2006.
La introducció i proliferació d’espècies invasores s’està convertint en un dels principals problemes ecològics i econòmics dels sistemes aquàtics de Catalunya. A títol d’exemple de les nombroses espècies invasores presents a les zones fluvials de Catalunya, es poden destacar el cranc vermell americà (Procambarus clarkii) i diferents espècies de peixos exòtics – com el silur (Silurus glanis) o la perca sol (Lepomis gibbosus). Les comunitats vegetals de ribera pateixen també l’impacte d’algunes plantes al·lòctones com la canya (Arundo donax) o l’acàcia (Robinia pseudoacacia).

Per a més informació, consulteu: Espècies invasores i el musclo zebrat