Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER FORMA PART DE LES JORNADES SOBRE MEMÒRIA ORAL PROMOGUDES PER L’OBSERVATORI PER A LA RECERCA ETNOLÒGICA A CATALUNYA.

Les jornades són fruit del treball conjunt de les entitats que composen l’Observatori i es desenvoluparan al llarg del curs 2008-2009 a Palamós, Amposta, Arbúcies, Esterri d’Àneu, la Sènia, Vic, Martorell, Calaceit, Cervera i Manlleu.

L’Observatori s’estructura en una xarxa d’antenes distribuïdes territorialment i en col·laboració amb els centres d’estudis de parla catalana que coordina l’Institut Ramon Muntaner. Aquests tallers i jornades són la primera activitat que programen conjuntament les entitats i institucions que formen la xarxa de l’Observatori des de la seva creació, l’any 2000.

L’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya presenta en aquestes jornades un seguit d’experiències que s’han fet a l’entorn d’iniciatives proposades per les entitats que en formen part o per equips de recerca existents al nostre país i proposa un recorregut al llarg del territori per conèixer les vivències de moltes persones, a la vegada personals i representatives del batec d’un país. En aquest sentit el Museu Industrial del Ter hi forma part d’aquestes jornades a través del taller Desvetllem la memòria una iniciativa que es ve portant a terme des de l’any 2005. El taller té com a objectiu recuperar les fotografies que els manlleuencs encara conserven a les seves cases i que expliquen bona part de la història de la ciutat i de la seva vida quotidiana.

És una activitat participativa en la qual els assistent col·laboren en la digitalització i la identificació de les fotografies. El resultat final és una exposició amb les imatges recollides.

Enguany es durà a terme la quarta edició que es desenvoluparà al llarg de 12 sessions tots els dimarts entre el 4 de novembre de 2008 i el 10 de febrer de 2009 de 16 a 19h al Museu Industrial del Ter.