Inici  /  Noticies   /  UN ESTIU MÉS APAREIXEN AL MUSEU ELS ESPERITS DEL TER, LES VISITES TEATRALITZADES DE CORCIA TEATRE

A partir del diumenge 30 de juny a les 11.30h, el Museu del Ter de Manlleu conjuntament amb la Companyia Corcia Teatre reprenen les visites teatralitzades: l’Esperit del Ter.

Sota el nom d’en Quim o l’Assumpta s’amaguen els personatges que donen vida a l’esperit del Ter. A través d’aquestes visites teatralitzades el visitant podrà veure tots els diumenges a les 11.30h, des del 30 de juny i fins al 25 d’agost, com era el treball a una fàbrica de filatura i altres aspectes socials de l’època al llarg de l’exposició La Fàbrica de Riu del museu. Aquests misteriosos personatges nascuts en plena industrialització manlleuenca, també posaran en funcionament, gràcies a la força de l’aigua, la Turbina Fontaine i l’embarrat per fer moure algunes de les màquines del procès de la filatura.

Cal destacar que el personatge de l’Assumpta posarà en valor l’important treball de la dona en el desenvolupament de la industria tèxtil a la nostra comarca. Des de l’embranzida industrial de mitjan s.XIX la dona ha desenvolupat un paper molt important en el món tèxtil. Progressivament el seu treball va anar guanyant terreny i es va convertir en la mà d’obra majoritària del sector.

El preu de la visita és de 5€