Inici  /  Noticies   /  13 estius i 9 obres de teatre. “Teatre al Museu del Ter. Més enllà de les visites teatralitzades”

Corcia Teatre i el Museu del Ter presenten l’edició dels 9 espectacles que entre 2008 i 2021 es van produir per representar al Museu del Ter.

Les publicacions són en format digital i seran accessibles a la web del Museu del Ter.

La presentació tindrà lloc el proper 9 de novembre a les 19:30h, i comptarà amb la presència dels autors, autores així com de bona part dels actors i actrius.

Teatre al Museu del Ter

Durant 13 estius entre el 2008 i el 2021 Corcia Teatre va omplir les sales del Museu del Ter de teatre. Van ser 9 produccions, 186 representacions i 9.052 espectadors. El projecte, iniciat l’any 2008, era una proposta diferent de les visites teatralitzades tradicionals, oferint al públic espectacles teatrals ambientats a les sales del museu sobre la nostra història, tractant temes de patrimoni i de memòria local, sobre els quals el museu desenvolupava projectes de recerca i divulgació. El primer espectacle, que es va representar durant tres estius, del 2008 al 2010, fou Torn de nit. Crònica negra. A partir de 2011, amb l’espectacle Ànimes de batan, la proposta es va ampliar amb la construcció d’un petit teatrí al museu, amb capacitat per a 65 persones i que ha estat en funcionament fins a l’any 2021. El teatrí és va convertir en un espai íntim i acollidor que ha estat el símbol de la relació del Museu del Ter amb el teatre al llarg d’aquests anys de la mà de Corcia Teatre.

L’any 2021, encara amb la pandèmia del Covid-19 molt present, i després d’un procés de reflexió, el Museu del Ter i Corcia Teatre vam valorar que era el moment de posar punt i a part a aquest format, que no pas a la col·laboració entre el museu i la companyia. Ens sabia greu, però, tancar el projecte sense deixar un testimoni d’aquests anys intensos de teatre al Museu. La tasca de dramatúrgia i producció d’aquests espectacles ha estat ingent per a una  companyia i un museu petits com els nostres, i sabem que les produccions són, per definició, efímeres. Per això hem volgut recuperar el nou textos, les dramatúrgies creades per Corcia Teatre, i posar-los a disposició de tothom en aquesta petita col·lecció en format digital del Museu del Ter.

Els espectacles al Museu del Ter en línia

El projecte consta de 10 volums disponibles en línia:

Teatre al Museu del Ter. Més enllà de les visites teatralitzades, de Mariona Casas, Carles García i Joan Roura

Torn de nit. Crònica negra, de Jordi Arqués (2008-2010)

Ànimes de batan, de Montse Albàs (2011, 2012)

El meu barri, de Joan Roura (2013, 2014)

L’aiguat, de Joan Roura (2015)

Bates blaves, de Joan Roura (2016)

1977, d’Anna Presegué i Joan Roura (2017)

Cafè, Coope i puro, d’Anna Presegué i Joan Roura (2018)

Sessió contínua, d’Anna Presegué i Joan Roura (2019)

Novè 2a, de Joan Roura (2021)

L’acte de presentació d’aquestes noves publicacions en línia es farà el dia 9 de novembre a l’auditori del Museu del Ter a les 19:30h, i comptarà amb la presència de representants de la companyia Corcia Teatre, del museu, els autors i autores i part important de les actrius i actors que hi van treballar durant aquells anys.

COMENTARIIS

• 9 novembre, 2023
    reply

Esteve Sunyol

Molt bona iniciativa.
    Ganes de llegir textos tranquil·lament.
    Gràcies!!!👏