Inici  /  Noticies   /  Noves visites en llengua de signes del projecte #SignemMuseus

Noves visites en llengua de signes del projecte #SignemMuseus

Les noves propostes consisteixen en l’Observació d’ocells a la vora del Ter i una visita guiada a la colònia de Borgonyà.

El projecte SignemMuseus està liderat per l’Agrupació de Persones Sordes de Vic i Comarca.

El Museu del Ter s’ha incorporat aquest any al projecte SignemMuseus un projecte d’accessibilitat inversa, que ofereix visites guiades inclusives realitzades per persones sordes signants en Llengua de Signes Catalana (LSC) impulsat pel Departament de Cultural de la Generalitat de Catalunya a través del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles, juntament amb l’Agrupació de persones Sordes de Vic i Comarca.

Les propostes de visita en el marc del SignemMuseus

Enguany ja s’han realitzat dues visites en llengua de signes al Museu del Ter i ara incorporem dues noves propostes de visita:

– Visita guiada a la colònia de Borgonyà. S’estrenarà el proper 25 de novembre a les 12h. S’explicarà la història de la colònia tèxtil Fabra i Coats, d’origen escocès i declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), fixant-nos en la seva arquitectura, el seu urbanisme i, en definitiva, en tots els elements que la van convertir en una colònia de referència i una de les més importants de Catalunya. Veure agenda.

– L’observació d’ocells de riu a la vora del Ter. S’estrenarà el proper 26 de novembre a les 11h. A l’activitat parlarem de les seves migracions, explicarem algunes característiques dels ocells que ens trobem i explicarem quines adaptacions tenen per alimentar-se i reproduir-se. Veure agenda.

Aquestes visites seran guiades per persones sordes signants en Llengua de Signes Catalana (LSC). En el cas de la visita a la colònia de Borgonyà l’activitat comptarà amb l’acompanyament d’un intèrpret que hi posa veu perquè persones oïdores puguin seguir la visites, a més de facilitar la lectura labial a persones sordes oralistes.

El projecte SignemMuseus

Les singularitats de la proposta, liderada per l’Agrupació de Sords de Vic i Comarca, es troba, en el fet que dona protagonisme i una oportunitat laboral al col·lectiu de persones sordes, convertint-les tant en mediadores i guies del Museu com a coautores d’una nova activitat construïda a partir de les visites que habitualment es duen a terme per a persones oients.

Les visites són gratuïtes, obertes a tothom i amb guia intèrpret que farà la traducció a l’oral. Inscripcions a [email protected]