Inici  /  Noticies   /  Documental: “Club Patí Manlleu. 50 anys”

Documental: “Club Patí Manlleu. 50 anys”

Un documental que repassa la història del Club Patí Manlleu gràcies a la veu de 20 testimonis i fotografies i filmacions històriques.

El documental, produït pel Museu del Ter, ha estat possible gràcies al guió de la Laia Miralpeix, i la càmera i realització de Xef Vila.

El dijous 23 de novembre de 2023 es va presentar al Museu del Ter en el marc de la 13a Mostra de Cinema Etnogràfic el documental “Club Patí Manlleu. 50 anys”. El documental, amb guió de Laia Miralpeix i càmera i realització de Xef Vila, repassa els 50 anys d’història d’aquest club, convertit en un dels històrics del país.

El fil conductor és de la Laia Miralpeix, periodista esportiva que explica com ha evolucionat el club, des dels primers anys d’hoquei patins a Manlleu, fins a l’actualitat passant per les diferents etapes, pistes on ha jugat, títols aconseguits i un llarg etcètera que han portat al Club Patí Manlleu a ser un dels referents d’aquest esport.

Si el fil conductor és de la Laia, els episodis històrics, les anècdotes i les vicissituds per les que ha passat el Club són narrades per 20 testimonis, protagonistes de la seva història.

Una vegada visionat el documental, amb un auditori Roca del Museu del Ter ple a vessar de gent que està o ha estat vinculada al Club Patí Manlleu, es va fer una tertúlia, conduïda per la mateixa Laia Miralpeix i que va permetre descobrir i aprofundir ens els 50 anys del Club Patí Manlleu.

A més del documental, el Museu col·labora amb els diferents actes que ha programat el Club per celebrar el seu aniversari, i el 21 de desembre està prevista la inauguració d’una exposició que a més del documental, comptarà amb fotografies i objectes que formen part del llegat patrimonial de l’entitat.