Inici  /  Noticies   /  Presentació del catàleg de l’exposició “Que comenci la festa. Cent anys fent ballar els gegants a Manlleu”

La presentació del catàleg s’emmarca en els actes de cloenda de la celebració del centenari dels gegants.

La publicació, a càrrec d’en Pol Rifà Llimós, sorgeix amb l’objectiu de fer accessible i consultable la recerca històrica sobre els gegants de Manlleu que es va dur a terme amb motiu de l’exposició.

Coincidint amb la cloenda de la celebració del centenari dels gegants manlleuencs Montserrat i Jordi el 2 de desembre de 2023 presentem aquesta nova publicació digital disponibl e al web del  Museu del Ter.

La publicació del catàleg del centenari dels gegants de Manlleu

Aquesta publicació sorgeix amb l’objectiu de fer accessible i consultable la recerca històrica sobre els gegants de Manlleu que es va dur a terme amb motiu de l’exposició “Que comenci la festa! Cent anys fent ballar els gegants a Manlleu”, que es va poder visitar al Museu del Ter de l’abril a l’octubre del 2023. Amb aquesta mostra es van poder documentar i compilar diversos objectes, materials gràfics, audiovisuals, etc.  relacionats amb les dues figures centenàries, la Montserrat i en Jordi. La recerca i l’exposició, però, no només es va limitar a la parella centenària, sinó en estudiar el conjunt de l’activitat gegantera a Manlleu. L’estudi repassa aquests cent anys d’història per arribar fins a l’actualitat, i mostra la pervivència del moviment geganter a la ciutat. L’autor de la recerca, comissari de l’exposició i d’aquesta edició és l’antropòleg manlleuenc Pol Rifà Llimós.

Acte de cloenda del centenari dels gegants de Manlleu

L’acte de cloenda del centenari inclourà una parada dels geganters de Manlleu al Museu del Ter abans de l’inici de la presentació de la publicació, a le 11h. Un cop presentada la publicació en línia es farà una cercavila pel Passeig del Ter fins al local de la Colla gegantera amb portes obertes per a tothom.

11:00h Plantada de gegants davant del Museu del Ter

11:15h Presentació del catàleg