Inici  /  Novetats   /  Engegueu la fàbrica. Nou recurs en línia

Engegueu la fàbrica. Nou recurs en línia

Presentem l’adaptació en línia del videojoc “Engegueu la fàbrica” fins ara només disponible a les sales d’exposició permanent.

“Engegueu la fàbrica posa al jugador en la pell d’un turbinaire de la fàbrica de can Sanglas, seu del Museu del Ter

Clica aquí per accedir al joc

Mitjançant aquest videojoc en línia el jugador es posa en la pell d’un treballador de la fàbrica, el turbinaire, i ha de seguir els passos adequats per posar en funcionament la turbina Fontaine del museu. És un viatge en el temps per una de les primeres fàbriques de riu a Manlleu, Can Sanglas, seu del Museu del Ter.

Les turbines hidràuliques foren els ginys utilitzats per obtenir l’energia necessària per moure les màquines de les filatures del Ter i, més endavant, per obtenir electricitat. Aquestes turbines van substituir les tradicionals rodes hidràuliques utilitzades fins ben entrat el segle XIX. A Can Sanglas es va instal·lar una de les primeres turbines hidràuliques de la conca del Ter a l’entorn de 1860: una turbina de tipus Fontaine que donava una potència de 12 CV, fabricada per l’empresa gironina Planas. L’aiguat de 1940 va deixar molt malmès el canal d’entrada i la turbina va quedar aturada fins a la seva restauració el 2007. Actualment funciona per finalitats demostratives i educatives.

Al museu els visitants ja podien jugar a posar en funcionament la turbina Fontaine amb el videojoc  “Engegueu la fàbrica”. A partir d’ara gràcies a una adaptació, el joc també es troba disponible en línia a la pàgina web del museu.

“Engegueu la fàbrica” va ser creat per “Luee”, empresa de creació digital, que n’ha fet també la seva adaptació en línia.

El joc està disponible en català, castellà i anglès i és compatible amb qualsevol dispositiu. Tot i això, per tal de gaudir d’una millor experiència us recomanem jugar-hi des d’un dispositiu amb pantalla gran i horitzontal (tablet o ordinador).

A la web de Museu del Ter podeu trobar altres propostes per jugar en línia o presencialment a l’apartat “Juguem”.