Inici  /  Noticies   /  Cultura Viva 2023. XI Jornada de presentació de la recerca etnològica 2023

Cultura Viva 2023. XI Jornada de presentació de la recerca etnològica 2023

La jornada se celebrarà el dissabte 11 de novembre al Museu del Ter i és presentaran recerques etnològiques fetes a les comarques d’Osona, el Lluçanès i Bages.

Es presentaran 7 comunicacions de diverses temàtiques com: la musicologia, la religiositat popular o la cultura popular entre d’altres.

Enguany celebrem la XI Jornada de presentació de la recerca etnològica a Osona i la Catalunya Central. Aquesta edició se celebrarà el dissabte 11 de novembre al Museu del Ter. S’hi presentaran recerques etnològiques realitzades a les comarques d’Osona, el Lluçanès i Bages.
La jornada forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.
Les jornades que se celebren anualment abasten principalment la comarca d’Osona, amb la vocació d’aplegar també treballs de recerca realitzats en el conjunt de la Catalunya Central.
En aquesta edició s’hi presentaran 7 comunicacions, corresponents a recerques de temàtiques diferents però amb l’etnologia com a element comú. Entre les comunicacions hi ha temàtiques tan diverses com: la musicologia, la religiositat popular o la cultura popular entre d’altres. Més avall trobareu el programa sencer.

La jornada és gratuïta i no cal inscripció prèvia.

Programa Cultura Viva 2023

9.45 a 10.00: Benvinguda i presentació de la jornada
10.00 a 10.25: Roser Reixach. El fons patrimonial de Josep M Vilarmau
10.25 a 10.50: Gerard Verdaguer. Eudald Puntí i Gorchs, el Fuster de Gaudí