Inici  /  Noticies   /  4A SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU

4A SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU

L’Ajuntament de Manlleu i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter presenten dimecres vinent, dia 18 de març, a les 7 del vespre al Museu Industrial de Ter, la 4a edició de la Setmana Ambiental de Manlleu, que enguany se celebra del 18 al 29 de març.
L’acte de presentació de la setmana ambiental començarà amb una benvinguda i presentació de la Setmana Ambiental a càrrec de la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu, M. Carme Bassas. Tot seguit es farà la xerrada “La qualitat de l’aire a Manlleu” a càrrec d’alumnes de l’IES Antoni Pous i Argila, i després Beatriz Rodríguez de l’Agència Catalana de l’Aigua farà la conferència inaugural “Protegim el Ter de les espècies invasores”.
La inauguració es clourà amb l’entrega de premis del concurs de dibuix de la setmana ambiental de Manlleu centrat enguany en el disseny d’un pòster que ajudi a conèixer els valors naturals del riu i n’incentivi la protecció. Aquest concurs s’ha adreçat als alumnes de secundària dels diferents centres educatius del municipi i el pòster guanyador s’editarà per penjar-lo als centres educatius i a les oficines municipals.
En acabar l’acte s’inaugurarà l’exposició Espècies invasores i el musclo zebrat.
Aquestes són la resta d?activitats que es faran al llarg d’aquesta setmana:

Dissabte 21 de març, a les 10h, al Museu Industrial del Ter:
Sortida d’observació i identificació d’ocells: Es farà un recorregut d’observació d’ocells al passeig del Ter de Manlleu. Un ornitòleg comentarà d’on vénen, on van i com distingir-los. Us recomanem que porteu binocles.

Del 23 al 29 de març, al Museu Industrial del Ter
Exposicions:
CLARITY, exposició del Ministerio de Medio Ambiente sobre els impactes, les causes i les possibles solucions al problema del canvi climàtic.

Espècies invasores i el musclo zebrat, exposició de l’Agència Catalana de l’Aigua.
La introducció i proliferació despècies invasores s’està convertint en un dels principals problemes ecològics i econòmics dels sistemes aquàtics de Catalunya. L’exposició se centra essencialment en el musclo zebrat (Dreisena polymorpha), una espècie aquàtica invasora d’importants efectes ecològics i econòmics, pels seus efectes nocius en infraestructures.
Horari: De dimarts a divendres de 10 a 13h i de 16 a 19h, dissabtes diumenges i festius de 10 a 14h

Dijous 26 de març, a les 19h
Visita guiada a l’ecoedifici de Lavola

L’ecoedifici de Lavola és un exemple d’estalvi en el consum de recursos (mateirals, aigua i energia) i de mínima generació de residus. La visita serà guiada per tècnics de lavola.
Inscripcions: fins al dimarts 24 de març al telèfon 93 851 50 22, Oficina de Promoció Econòmica (OPE) de Manlleu.
* Activitat patrocinada per lavola

Dissabte, 28 de març, a les 10h
Activitat de voluntariat FEM DISSABTE! Al meandre del Gelabert*
Acte de sensibilització ambiental i neteja al meandre del Gelabert. S’oferirà esmorzar abans de començar a recollir la brossa a l’entorn del riu.

Lloc: riba riu Ter al meandre del Gelabert, seguint el camí d’accés a la depuradora d’aigües residuals de Manlleu.

Informació al telèfon 93 851 51 76 i a [email protected], Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter.
*Activitat emmarcada en els actes Fem Dissabte que coordina el Projecte Rius a tot Catalunya.

LES ESCOLES DE MANLLEU PARTICIPARAN A LA SETMANA AMBIENTAL AMB UN PROGRAMA ESPECÍFIC D’ACTIVITATS. Espectacles infantils, tallers, exposicions i visites.