Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PRESENT A LA FESTA DE L’AIGUA.

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter participa a l’onzena edició de la Festa de l’Aigua, organitzada de manera conjunta pel Departament de Medi Ambient i Habitatge i l’Agència Catalana de l’Aigua, que se celebrarà el diumenge 22 de març al passeig de Joan de Borbó de Barcelona. Aquest any la festa es fa en un context marcat per la recuperació de les reserves després de dos anys de sequera i pel desenvolupament de diverses actuacions que permetran disposar de 300 hm3 de nou recurs a partir del 2012. Així, en aquesta celebració es podran conèixer les mesures que s’estan portant a terme per garantir una gestió eficient de l’aigua i alhora incidir en el valor de l’aigua i la seva fragilitat.

La Festa de l’Aigua, que aquest any canvia d’ubicació després de tres edicions al passeig de Lluís Companys, és una activitat destinada a públics de totes les edats on es podrà gaudir d’actuacions musicals en directe, espectacles centrats en l’aigua, al mateix temps que hi haurà tallers per als més menuts amb el propòsit de conscienciar sobre l’estalvi i l’ús eficient de l’aigua.

Hi haurà a disposició dels visitants diversos estands on es podrà adquirir informació sobre les actuacions que es desenvolupen des de l’Agència Catalana de l’Aigua en relació amb l’aplicació de la Directiva marc de l’aigua. En aquest sentit el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial donarà a conèixer a tots els que s’apropin la seva activitat al voltant dels rius.

En definitiva, serà una activitat educativa envoltada d’un ambient lúdic i festiu, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de l’Aigua.

La cantata de l’aigua
En aquesta jornada se celebraran diverses activitats per a totes les edats, entre les quals adquireix un protagonisme estel·lar la Cantata de l’Aigua, interpretada per més de 400 nois i noies que contribuiran a la sensibilització sobre la importància de l’aigua a les nostre vides.

L’argument anirà al voltant de l’aigua, el seu valor, l’escassetat i els diferents usos, amb l’objectiu de sensibilitzar els participants i el públic. Musicalment la cantata, que comptarà amb la col·laboració de l’Associació Catalana d’Escoles de Música, alternarà cançons, així com efectes sonors que n’il·lustrin l’acció, amb la narració, feta pels actors Josep Maria Pou i Josep Pedrals.
Durant una hora doncs escoltareu les músiques, les cançons i l’agradable so de l’aigua que flueix, gaudireu de l’entorn i sentireu que formen part d’un recurs comú, fràgil i finit però alhora indispensable per a la seva vida.

La present edició de la Festa de l’Aigua compta amb el patrocini d’Aigües de Barcelona i amb la col·laboració d’Aigües Ter-Llobregat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona -Entitat del Medi Ambient-, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, Club Súper 3, Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya i el club Tr3sC. Cal destacar, a més, la participació activa de l’Associació Catalana d’Escoles de Música i el grup de gospel Sentits, que participen i col·laboren desinteressadament en l’espectacle de la festa.