Inici  /  Noticies   /  ACTIVITATS DEL MIT EN EL MARC DE LES JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI A CATALUNYA

ACTIVITATS DEL MIT EN EL MARC DE LES JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI A CATALUNYA

En el marc de les Jornades Europees de Patrimoni a Catalunya que es celebren cada any arreu del país, el Museu Industrial del Ter i l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló proposen conèixer tres espais emblemàtics del patrimoni industrial de la comarca d’Osona.
Les activitats, que són gratuïtes, es faran del divendres 29 de setembre fins el diumenge 1 d’octubre. Les jornades començaran amb una visita a la colònia de Borgonyà el divendres, 29 de setembre a les 17 hores amb sortida des del baixador del tren de Borgonyà. La visita inclou un recorregut pels “Anglesos” i els espais industrials de la que és, sens dubte, la més emblemàtica colònia del Ter a Osona.
El dissabte dia 30 a les 10.30 h (davant del MIT) aquells que vulguin fer una nova mirada al canal de Manlleu, tindran l’oportunitat de conèixer des dels subterranis de la fàbrica de can Sanglas, actual seu del Museu Industrial del Ter, fins al seu naixement a la resclosa de la teula, un dels cent elements més importants del patrimoni industrial a Catalunya.
El darrer acte de les jornades, serà la visita a la colònia de Vila-seca el diumenge 1 d’octubre a les 12 del migdia. El recorregut que sortirà des de la fàbrica permetrà conèixer una de les més singulars colònies del Ter mitjà, que enguany celebra el seu 125è aniversari.
ACTIVITATS
Activitat: Borgonyà, una colònia tèxtil al Ter mitjà
Dia: 29 de setembre
Hora: 17
Lloc: Baixador de Borgonyà
Activitat: Una nova mirada al canal de Manlleu
Dia: 30 de setembre
Hora: 10.30
Lloc: Davant del Museu Industrial del Ter
Activitat: Vila-seca: una colònia amb dues fàbriques
Dia: 1 d’octubre
Hora: 12
Lloc: Davant de la fàbrica de Vila-seca.