Inici  /  Noticies   /  S’INAUGURA UN ITINERARI NATURALÍSTIC ALS MEANDRES I LES ILLES DE LES GAMBIRES I GALLIFA

Coincidint amb la 2a Setmana de la Custòdia del Territori, aquest dissabte 30 de setembre a les 12.00 hores es farà l’acte d’inauguració de l’Itinerari naturalístic dels meandres i illes de les Gambires i Gallifa (Les Masies de Voltregà, Osona). Un recorregut pel tram mitjà-alt del riu Ter.
L’acte inaugural, coordinat per l’ajuntament de les Masies de Voltregà i el Museu Industrial del Ter, comptarà amb la presència de Jordi Sargatal, director de la Fundació Territori i Paisatge-Caixa Catalunya, Jordi Cañas, Director General de Polítiques Ambientals i Sostenibilitat del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Esteve Terradas, Diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Sergi Vilamala, alcalde de Les Masies de Voltregà i Pere Prat, president de la Fundació Museu Industrial del Ter.
L’espai natural dels meandres i illes de les Gambires i Gallifa acull ambients fluvials valuosos: boscos de ribera amb verns, salzes blancs i freixes de fulla gran, estanys temporals i fonts. Hi ha fauna en abundància, sobretot ocells aquàtics: bernats pescaires, martinets
de nit, corbs marins, … Aquests meandres i illes són un exemple de la dinàmica dels rius mediterranis, amb un gran potencial ecològic, i una bona eina per a la l’educació ambiental. Així mateix, l’itinerari és franquejat pel Camí Vora Ter, GR 210.
L’itinerari consta de 6 punts senyalitzats on es troba informació sobre: el paisatge fluvial, els meandres i illes de les Gambires i Gallifa, la font del Peretó i la vida, els ocells i la vegetació de ribera del riu Ter. S’ha pogut desenvolupar a través d’un ajut de la Fundació Territori i Paisatge-Caixa Catalunya, a proposta del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya, atorgoda al Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter. El projecte s’ha dut a terme, conjuntament, amb l’ajuntament de les Masies de Voltregà, municipi on es troba ubicada la ruta naturalista. També ha comptat amb el suport complementari de l’ajuntament de les Masies de Voltregà, el projecte Interreg IIIC Community Rivers, la Xarxa de Custòdia del Territori i el consorci Paisatges del Ter. La coordinació i continguts han anat a càrrec del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter. El disseny i producció, de La Vola. Les il·lustracions, de Míriam Colillas.
Per aquells grups que estiguin interessats en fer una visita a aquest espai natural, el Museu Industrial del Ter, dins la seva oferta pedagògica i turística, ofereix visites concertades i tallers per a grups i escoles.