Inici  /  Noticies   /  EL TER: CULTURA I NATURA OFERTA EDUCATIVA DEL MIT PER AL CURS 2006-2007

EL TER: CULTURA I NATURA OFERTA EDUCATIVA DEL MIT PER AL CURS 2006-2007

Per aquest curs 2006-2007 el Museu Industrial del Ter de Manlleu ofereix un conjunt d’activitats educatives (tallers, visites i sortides) que permeten conèixer, interpretar i gaudir el riu Ter en totes les seves dimensions: com a motor energètic d’un dels processos d’industrialització més significatius i originals de Catalunya i com a ecosistema viu.
Adaptats segons els nivells educatius, els tallers de l’àmbit de patrimoni industrial permeten descobrir i manipular les principals matèries tèxtils naturals (cotó, llana, cànem i lli), així com fer un recorregut per l’exposició i veure el procés de transformació del cotó en fil amb l’ajuda de màquines experimentals. Pel que fa a l’àmbit de patrimoni natural els diferents tallers permeten aprofundir en l’observació dels animals i plantes del riu, o determinar quin és l’estat de salut del riu a partir de la mostra dels invertebrats aquàtics extreta del riu Ter.
Per la seva banda les sortides proposen un recorregut per l’espai natural de les illes i meandres de les Gambires i Gallifa (Riu Ter a les Masies de Voltregà) espais de gran interès ecològic, característics dels cursos mitjans i baixos dels rius, i pel ric patrimoni industrial de la zona, amb la visita a la colònia tèxtil de Borgonyà a Sant Vicenç de Torelló, una de les colònies industrials més importants de Catalunya.
Per aquest curs l’oferta educativa, ja consolidada, s’ha ampliat amb un taller especial, amb motiu de l’Any Rusiñol, sobre la figura de Santiago Rusiñol, molt relacionat amb la població de Manlleu. El taller, adreçat als alumnes d’educació primària i amb l’assessorament de Paquita Clot de l’Escola Casa Masferrer de Vic, pretén donar a conèixer la figura d’un dels representants més importants del Modernisme a Catalunya. Rusiñol era propietari, amb el seu germà Albert, de la fàbrica tèxtil més important de Manlleu, i el taller proposa una activitat que reflecteixi al mateix temps els vessant industrial i artístic de Santiago Rusiñol.
Aquest és el tercer any que el MIT disposa d’una oferta educativa adreçada a tots els nivells, des del cicle infantil fins al batxillerat. Durant el curs 2005-2006 3840 alumnes varen fer algun dels tallers o sortides de l’oferta del MIT. L’oferta educativa també es va complementar amb altres activitats adreçades als centres educatius, i organitzades pel museu i l’Ajuntament de Manlleu, on varen participar 2748 alumnes dels centres de la ciutat; La setmana ambiental de Manlleu, l’exposició Manlleu 1905-2005: la construcció d’una ciutat i l’exposició Jocs del Món.