Inici  /  Noticies   /  CONFERÈNCIES SOBRE PABLO PICASSO AMB MOTIU DEL 125È ANIVERSARI DEL SEU NAIXEMENT

El proper 21 de setembre a les 20.00 hores al Museu Episcopal de Vic es farà la primera de les cinc conferències sobre Pablo Picasso amb motiu del 125è aniversari del seu naixement.
El cicle de conferències que proposen el Patronat d’Estudis Osonencs, el Museu Industrial del Ter i el Museu Episcopal de Vic, pretén abordar aquesta visió polièdrica de Picasso mitjançant l’anàlisi dels principals museus on s’exposa la seva obra, l’estudi d’una de les seves pintures més emblemàtiques, el caràcter polifacètic de l’artista més enllà de la pintura, la seva relació amb Catalunya i l’observació del període blau i rosa, quan va començar a perfilar la seva personalitat.
Amb aquesta iniciativa les tres entitats coorganitzadores volen homenatjar aquest artista universal amb motiu dels 125 anys del seu naixement i, alhora encetar un període fecund de col·laboració entre elles.
A continuació us detallem el programa previst de les conferències:
Dijous, 21 de setembre de 2006, a les 20.00 hores
“Els Museus de Picasso: Barcelona, París, Màlaga”
Josep Bracons
Historiador de l’Art
President de l’Associació Catalana de Crítics d’Art
Lloc: Museu Episcopal de Vic
Dijous, 28 de setembre de 2006, a les 20.00 hores
“Els secrets del Gernika”
Joan Campàs
Historiador i filòsof
Professor de la Universitat Oberta de Catalunya