Inici  /  Noticies   /  AMB TU, FAREM NET. PARTICIPA AL FEM DISSABTE! A L’ESPAI NATURAL DE LES ILLES I MEANDRES DE GAMBIRES I GALLIFA

El proper dissabte 7 de juny, a partir de les 10 del matí, es durà a terme un acte de neteja col·lectiva a l’espai natural dels Meandres i Illes de Gambires i Gallifa, situat a la riba del riu Ter, al seu pas pel municipi de Les Masies de Voltregà. Els participants estan convidats a esmorzar abans de començar a recollir la brossa de l’entorn de la font del Peretó i del recorregut de l’itinerari ambiental.

“Fem dissabte!” a l’espai natural dels Meandres i Illes de Gambires i Gallifa és una activitat coordinada pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter i l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, que el mateix dia l’Associació Hàbitats – Projecte Rius impulsa a diferents trams de riu (un total de 18) de Catalunya.

L’acte té un marcat caràcter de conscienciació ambiental. És participatiu però alhora reivindicatiu i pretén mostrar la necessitat de conservar el bon estat ecològic dels rius i la responsabilitat de la ciutadania i les administracions per a mantenir i preservar els rius i rieres.

Aquesta activitat de neteja forma part d’una proposta de custòdia fluvial de les vores del riu Ter entre els municipis de Torelló i les Masies de Voltregà per intentar obtenir un acord entre els ajuntaments, els propietaris i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter per protegir aquesta zona d’alt valor ecològic i paisatgístic.

Per a l’activitat “Fem dissabte!” ja s’ha contactat amb els grups de voluntaris del Projecte Rius del Voltreganès i la resta d’Osona així com d’altres entitats de voluntariat.

La convocatòria d’aquest acte és a les 10 del matí davant de la casa de Gallifa a les Masies de Voltregà (vegeu el mapa de localització de l’activitat a www.projecterius.org ).

Per a més informació:
-Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter (Núria Sellarès i Èlia Bretxa): 93 851 51 76 [email protected] ; [email protected] ; www.museudelter.cat
-Ajuntament de les Masies de Voltregà (Beth Gaja): 93 850 20 62 [email protected]
-Associació Hàbitats – Projecte Rius: 93 421 32 16 (Roger Gili) [email protected] ; www.projecterius.org