Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER ACULL L’EXPOSICIÓ: LA GRAN GUERRA (1914-1918): CAUSES I CONSEQÜÈNCIES

Enguany farà noranta anys de l’acabament de la Gran Guerra o Primera Guerra Mundial i de la signatura de la Pau de Versalles. Les seves conseqüències van ser enormes i de tota índole. Res ja no va tornar a ser igual que abans. La troballa d’un fons de fotos estereoscòpiques sobre el conflicte de l’argentoní, Ferran Catà, comprat pel seu pare a París poc després de l’armistici és la base d’aquesta exposició. La componen cinquanta fotos de plaques de vidre, de les quals se’n van seleccionar trenta per a l’exposició, aquelles que, a parer dels comissaris Josep Padrós (fotògraf) i Llorenç Soldevila (professor de la UVic), expressaven millor la tragèdia humana que representà la guerra.

Les fotografies que presenta la mostra organitzada per l’Oficina de Gestió Cultural de
la UVic conjuntament amb el Centre d’Estudis Argentonins Jaume Clavell, es complementen amb textos escrits per un dels grans periodistes que ha donat aquest país, Agustí Calvet, Gaziel. Durant mesos va cobrir la corresponsalia de La Vanguardia des del front, que aplegà en dos volums d’especial interès, de vivències molt intenses: En las líneas de fuego (1917) i El año de Verdún (1918). Aquestes cròniques es compten entre les millors mostres del periodisme europeu de la Gran Guerra. A voltes, sembla que textos i fotografies haguessin estat realitzats alhora, de tant com coincideixen en la plasmació de la crua realitat viscuda en el front i en les trinxeres.

L’exposició s’ha complementat amb tres conferències ja realitzades la projecció-col·loqui de “Senderos de gloria” que clourà les activitats aquest proper dijous 3 de juliol. Totes aquestes activitats han estat incloses dins la programació de la Universitat d’Estiu de la UVic.

Activitat: Sessió de Cinema. Senderos de Gloria
Dia: 3 de juliol
A càrrec de Miquel Pérez, professor de la Universitat de Vic
Hora: 20h

La projecció de la pel·lícula comptarà amb una presentació, situant-la en el context de l’obra cinematogràfica de Stanley Kubrick i avançant algunes característiques de la producció del film. Un cop finalitzada es realitzarà un col·loqui sobre la pel·lícula.