Inici  /  Noticies   /  AQUEST ESTIU S’AIXECA EL TELÓ AL MUSEU DEL TER

AQUEST ESTIU S’AIXECA EL TELÓ AL MUSEU DEL TER

L’estiu passat el Museu del Ter i la companyia osonenca de teatre CorCia Teatre estrenaven l’espectacle per a les nits d’estiu al Museu del Ter: El meu barri. En aquest primer any de funcionament la proposta va tenir una gran acollida, es van fer 12 representacions amb més de 700 espectadors. Gràcies a aquesta bona acollida, les dues entitats, que treballen plegades fa més de 7 anys han decidit fer una segona temporada.

“El Meu Barri” és un petit retrat en forma d’homenatge al Manlleu dels anys seixanta, setanta i vuitanta. Manlleu era en aquell moment una societat industrial, com la d’altres localitats catalanes, que no es podia ni es pot entendre sense l’aportació dels nouvinguts que durant aquells anys van arribar de la resta de l’Estat. En aquest context una família arriba a Manlleu provinent d’un poble de Jaén amb l’esperança d’un futur millor en un nou entorn, ignorant les dificultats socials que es trobarien.

El meu barri, produït per CorCia Teatre i el Museu del Ter està dirigit i escrit per Joan Roura i intervenen els actors Jordi Arqués, Marta Parramón i Joan Roura. L’espectacle neix de la recuperació d’un fons fotogràfic dels anys seixanta, setanta i vuitanta del fotògraf manlleuenc Rafael Rueda. Les seves imatges, exposades a “Rafael Rueda, un obrer de la fotografia, Manlleu, anys seixanta i setanta del selge XX” van inspirar l’espectacle.

El Museu del Ter i la companyia CorCia Teatre treballen conjuntament des de fa anys per unir la difusió del patrimoni i el llenguatge dramàtic. Des de l’any 2008 fins al 2012, el Museu del Ter va programar durant els mesos de juliol i agost l’espectacle “Torn de nit” i “Ànimes de Batan”, representades al mateix museu les nits de divendres i dissabte. La proposta “El Meu Barri”, estrenada la temporada passada amb un gran èxit de públic, té una base costumista i barreja la història real dels anys 60, 70 i principis dels 80 amb la ficció.

EL MEU BARRI:

Estrena: 4 de juliol
Funcions: tots els divendres i dissabtes des del 4 de juliol fins al 9 d’agost
Hora: 21:30h
Lloc: Museu del Ter (Passeig del Ter, 2)
Venda d’entrades al Museu del Ter
Preu: 15€
Pack (sopar a l’Embarcador del Ter + teatre): 19€
Aforament limitat
Durada de l’espectacle: 1hora aprox.

PREUS ESPECIALS:

GRUPS DE 10 O MÉS PERSONES: 13€ per persona