Inici  /  Noticies   /  COMENCEN LES ACTIVITATS DE LA TERCERA EDICIÓ DE LA SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU

COMENCEN LES ACTIVITATS DE LA TERCERA EDICIÓ DE LA SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU

L’Ajuntament de Manlleu i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter presenten dimecres vinent, dia 2 d’abril, a les 7 del vespre al Museu Industrial de Ter, la 3a edició de la Setmana Ambiental de Manlleu, que enguany se celebra del 7 al 13 d’abril. Aquest any, dins la setmana ambiental també s’inclouen els actes i les activitats per commemorar el 10è aniversari de la deixalleria municipal del Verdaguer de Manlleu.

L’acte de presentació de la setmana ambiental i de celebració del 10è aniversari de la deixalleria començarà amb una benvinguda i presentació de la Setmana Ambiental a càrrec de l’alcalde de Manlleu, Pere Prat, i la regidora de Medi Ambient, M. Carme Bassas. Tot seguit es farà la xerrada “La qualitat de l’aire a Manlleu” a càrrec d’alumnes de l’IES Antoni Pous i Argila, i després Ramon Rabella, cap de la Secció de Suport a la Gestió Local del Servei del Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, farà la conferència inaugural “Residus socials o societat residual?”.
La inauguració es clourà amb el lliurament de premis del concurs de pòsters sobre mobilitat sostenible. Aquest concurs s’ha adreçat als alumnes de secundària dels diferents centres educatius del municipi i el pòster guanyador s’editarà per penjar-lo als centres educatius i a les oficines municipals.

En acabar l’acte i per celebrar el 10è aniversari de la deixalleria municipal s’oferirà un pica a pica amb productes de comerç just a tots els assistents.

Aquest any s’ha ampliat l’oferta d’activitats dirigides a la població i s’ha sumat al programa activitats promogudes directament per entitats del municipi. D’aquesta manera els ciutadans i ciutadanes de Manlleu podran assistir a un ampli ventall d’activitats:

– Conferència “Amb una Osona metropolitana, hi haurà aigua per tothom?”, a càrrec de Pedro Arrojo, dijous 10 d’abril a les 20 hores al Museu Industrial del Ter. Organitza Grup de Defensa del Ter.

– Exposicions: “Gradua’t en energia’ i “Un acord entre persones per tenir cura de la terra”, del 5 al 20 d’abril al MIT.

– “Vista una deixalleria mòbil”: dilluns 7 abril a la pl. Fra Bernadí, dijous 10 d’abril a la pl. de Gràcia i divendres 11 d’abril al Parc de l’Erm. A les persones que aportin residus se’ls lliurarà gratuïtament un paquet de bosses compostables.

– Visita guiada a l’ecoedifici de lavola (av. Roma, 254), dimarts 8 d’abril a les 19 hores. Inscripcions: 93 851 50 22. Activitat patrocinada per lavola.

– Sortida guiada d’observació i identificació d’ocells, dissabte 12 d’abril a les 10 hores davant el Museu Industrial del Ter.
– Curs de compostatge casolà, dissabte 12 d’abril a les 12 hores a l’Ajuntament de Manlleu. Inscripcions: 93 851 50 22.

– Diada de neteja al barri de l’Erm, dissabte 12 d’abril a les 16 hores, trobada a la pl. de la Sardana i al c. St. Jordi. Projecte de les entitats del barri de l’Erm.

A més a més, durant el mes d’abril la deixalleria municipal lliurarà compost gratuïtament a qui vulgui adobar les plantes i l’hort de casa.
En l’àmbit escolar, s’han previst activitats per a tots els grups d’edat i es preveu que hi participin uns 3.000 alumnes: sessió de contes ambientals, inflable “Recicla Saltant!”, visites a la deixalleria, visites al Dipòsit Comarcal d’Orís, tallers a l’Horta de Can Sanglas, visites a l’ecoedifici de lavola, visites a l’estació depuradora d’aigües residuals, visites a l’estació automàtica de control i prevenció de la contaminació atmosfèrica, el joc del contrafoc, tallers d’energies renovables, visites a exposicions, etc.