Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER SE SUMA ALS ACTES PER COMMEMORAR EL DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

Per tal de commemorar el Dia Mundial de l’Aigua, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter organitza una xerrada sota el títol : “Interessos i conflictes per l’aigua a Catalunya”

La conferència anirà a càrrec d’ Ignasi Aldomà, geògraf i professor de la Universitat de Lleida, i un dels exponents més caracteritzats de la geografia aplicada del país, un dels impulsors del manifest de Vallbona per un Canal Segarra Garrigues del segle XXI i autor del llibre aparegut recentment “La lluita per l’aigua a Catalunya. De l’ús i l’abús a la gestió integral (1900-2007)”, de Pagès editors.

Al llarg de la conferència parlarà de l’evolució de la planificació hidrològica en relació als interessos i conflictes per l’aigua a Catalunya el proper dijous 27 de març de 2008 a les 7 de la tarda al Museu Industrial del Ter de Manlleu.

En aquest sentit i dins dels actes d’aquesta commemoració aquest diumenge 30 de març el Museu Industrial del Ter estarà present a la 10a Festa de l’Aigua que es farà al passeig de Lluís Companys de Barcelona sota l’eslògan: “L’aigua és vida. Cada gota compta”. Aquest és un esdeveniment cultural que combina la sensibilització ciutadana amb les activitats artístiques i educatives que valoren una relació sostenible amb el medi. Al mateix temps, la Festa també és un punt de trobada anual per a la participació. Més d’una vintena d’entitats relacionades amb la gestió de l’aigua hi seran presents en un espai per desenvolupar-hi activitats educatives i de reflexió mediambiental.