Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER VA COORDINAR UNA DE LES PLANTADES DE LA CAMPANYA ’35 BOSCOS. PLANTEM EL FUTUR’

El torrent i pantà de Garet estan situats a la finca de “La Font”, a Lluçà, al Lluçanès, a la conca del riu Llobregat. El gestor de la finca (Pere Garet) i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter tenen un acord de custòdia des de finals de 2007 amb l’objectiu de conservar i millorar l’estat ecològic i la biodiversitat del torrent, el pantà i el seu entorn, compaginant-hi activitats agràries, forestals i turístiques sostenibles.

Amb la col·laboració i el suport de l’Agència Catalana de l’Aigua, la Xarxa de Custòdia del Territori, el Consorci del Lluçanès i l’Ajuntament de Lluçà, s’hi estan portant a terme actuacions de restauració ecològica: refer el recorregut i el pendent dels marges del torrent, restituir la vegetació de ribera i la fauna aquàtica autòctones del torrent i el pantà, apartar-hi l’abeuratge de bestiar i establir-hi un itinerari a peu.

La Fundació Territori i Paisatge de l’Obra Social de Caixa Catalunya i Catalunya Ràdio, per celebrar conjuntament el seus 10è aniversari i 25è aniversari, respectivament, s’hi van afegir a aquesta iniciativa de custòdia fluvial amb la campanya “35 boscos. Plantem el futur”. Consistent a fer una gran festa amb 35 plantacions populars i simultànies d’uns 1.000 arbres cadascuna, repartides per tot el país.

Amb la plantació d’aquests 35.000 arbres, Catalunya també contribueix al repte Plantem pel planeta: campanya dels mil milions d’arbres del Programa de les Nacions Unides pel Medi Ambient (PNUMA). En trobareu més informació a: http://www.catradio.cat/plantemelfutur

L’objectiu de l’acte de Lluçà era mobilitzar voluntaris per fer una plantada total de 1270 arbres de diverses espècies a les vores del torrent i pantà de Garet: roures de fulla petita, alzines, gatells, saules blancs, sargues i freixes de fulla gran*.
El grup “Riverter Dixieland” va dinamitzar l’acte i es va oferir esmorzar a tots els assistents. A més a més, Llucià Ferrer va comentar en directe l’evolució de la jornada per Catalunya Ràdio.

A part d’aquesta del Lluçanès, a Osona es va fer una altra plantada a l’Avenc de Tavertet, coordinada pel Grup de Naturalistes d’Osona.