Inici  /  Noticies   /  Cultura Viva 2018. VII Jornada de presentació de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2018

La jornada “La recerca etnològica a la Catalunya Central” forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.

La jornada, organitzada pel Museu del Ter amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es farà el proper 1 de desembre a 2/4 de 10 del matí al Museu del Ter. A la jornada de la Catalunya Central s’exposaran recerques de temàtiques etnològiques diverses realitzades a les comarques d’Osona i la Garrotxa. La jornada és gratuïta i està adreçada als investigadors, però també a totes les persones que poden tenir interès en la recerca etnològica de la Catalunya Central.

La inscripció és gratuïta i la podeu fer a través d’aquest enllaç

Programa:

9.30 a 9.45: Benvinguda i presentació de la jornada

9.45 a 10.10: Marina Cirera. “Ca l’Escolà. Un conjunt industrial entre Manlleu i el Voltreganès”
10.10 a 10.35: Roser Reixach i Mª Àngels Bonet. “Remeis populars al Lluçanès”
10.35 a 11.00: Xavier Cervera i Jordi Cervera. “Ferro, vent i aigua. Els molins de vent d’Osona”

11.00 a 11.25 Pausa cafè

11.25 a 11.50: Imma Ollich, Montserrat Rocafiguera, Maria Ocaña, Jordi Gibert i Albert Pratdesaba. “De la torre de guaita de fusta experimental de l’Esquerda a la didàctica de la torre.”
11.50 a 12.15: Joan Arimany. Elois i Clarets. “Els sants patrons, instruments del franquisme a Manlleu”
12.15 a 12.40: Gerard Verdaguer. “El llençol elèctric de Ràdio Comella”
12.40 a 13.05: Laia Miralpeix i Eva Leucó. Fent Memòria. Grup de Recerca Local de Taradell. “Documental sobre la Verge de Fàtima”
13.05 a 13.30: Xevi Solà i Xevi Collell. Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca. Can Trona CCN. “La Cultura de l’Aigua a la Vall d’en Bas”