Inici  /  Noticies   /  DEL COTÓ A LA TELA, CAN RIVA, LA FÀBRICA DE LA GLEVA

DEL COTÓ A LA TELA, CAN RIVA, LA FÀBRICA DE LA GLEVA

Durant el segle XIX les ribes del Ter es van omplir de grans establiments productius principalment tèxtils. Ja a finals d’aquest segle a les Masies de Voltregà s’hi podien comptar fins a quatre fàbriques: la fàbrica de Conanglell, avui desapareguda, la Farga Lacambra, Gallifa i Can Riva.
Els orígens de Can Riva es remunten a l’any 1874 quan el manlleuenc Fortià Moreta adquireix uns terrenys on edificar la “fàbrica de la Gleva”. Després de diverses vicissituds, l’any 1925 es crea Indústries Riva. Des de llavors i durant més de 75 anys bona part de la vida voltreganesa ha girat entorn d’aquesta fàbrica.
La mostra, produïda per l’Ajuntament de les Masies de Voltrega i el Museu Industrial del Ter (MIT), recull textos i fotografies històriques, a més d’un document audiovisual amb el testimoni de 15 persones que havien treballat a l’empresa.
L’exposició “Del cotó a la tela, Can Riva, la fàbrica de la Gleva” ens permet fer una mirada a un desaparegut passat industrial, al mateix temps que deixa constància de la importància d’una fàbrica que ha filat i teixit la vida de molts voltreganesos. La mostra es podrà veure fins al 25 de maig al vestíbul de l’escola bressol municipal Can Riva de les Masies de Voltregà de dilluns a divendres de 10 a 13h i de 15 a 20h.