Inici  /  Noticies   /  FINALITZA EL PROJECTE EUROPEU ‘COMMUNITY RIVERS’ ON EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER HA PARTICIPAT

En el projecte europeu Interreg IIIC “Comunity Rivers” hi han participat cinc entitats públiques i organitzacions no governamentals de Catalunya (el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter, i Consorci Parc Fluvial del Llobregat), Gal·les (Keep Wales Tidy i Torvaen County Borough Council), els Països Baixos (Hunze en Aa’s Waterboard) i la República Txeca (South Moravia Region).

L’objectiu del projecte era afavorir l’apropament de la ciutadania als rius i establir sistemes de cooperació entre les entitats per millorar-ne l’estat ecològic. Dins del projecte, el CERM s’ha encarregat de coordinar l’apartat d’educació ambiental i ha participat en la recerca per a la millora de la migració dels peixos.

Aquest programa europeu ha encaixat molt bé amb les línies de treball del CERM en els seus primers anys d’activitat i per això ha ajudat a consolidar-lo. Ha implicat la gestió d’un total de 327.540,00 euros -finançats en un 50% per la UE-. Com a accions principals, se’n poden destacar:

-Organització d’unes jornades internacionals sobre restauració ambiental i educació ambiental en rius, realitzades a Manlleu el novembre de 2005.
-Col·laboració en l’organització del simposi internacional “From sea to source” a Gröningen, Holanda, el novembre de 2006.
-Traducció dels materials del Projecte Rius a l’anglès.
-Intercanvi de recursos educatius centrats en l’ecologia del riu i l’estalvi d’aigua.
-Elaboració d’un recull de metodologies per involucrar la ciutadania en la conservació dels rius.
-Elaboració d’un manual de bones pràctiques per a la migració dels peixos als rius d’Europa.

Finalment, sobretot, cal destacar-ne el valuós intercanvi de coneixements i experiències entre diferents entitats europees.