Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PROPOSA UN SEGUIT D’ACTIVITATS PEL DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I LA FIRA ARTESANÀLIA

Aquest proper diumenge 18 de maig es celebra el Dia Internacional dels Museus. El Museu Industrial del Ter conjuntament amb la resta de museus de la comarca d’osona ha preparat tot un seguit d’activitats. La proposta, aquest any, també queda emmarcada amb la Fira Artesanàlia que es fa al passeig del Ter durant el cap de setmana.

Al llarg del cap de setmana el Museu Industrial del Ter farà una jornada de portes obertes amb un horari ampliat de 10 a 14h i de 17 a 21h. Serà un bon moment per conèixer la que enguany ha estat escollida com la joia del MIT, el cotxe bomba de la marca Renault. La tria d’aquesta peça respon a la voluntat del MIT d’afegir-se als actes de celebració dels 150 anys dels bombers de Vic. Actualment i en aquest sentit, el museu ha cedit diverses peces per l’exposició: Història dels Bombers de Vic al Museu de l’Art de la pell de Vic.
Aquest cotxe-bomba de la marca Renault va ser adquirit pel Servei Municipal de Bombers de Manlleu l’any 1927. Subministrat per la casa Biosca, va estar al servei de la vila i pobles veïns durant més de trenta anys. Des de l’any 2003 i després de ser guardat durant molt temps al parc de Bombers de Vic, es va incorporar a la col·lecció del Museu Industrial del Ter.
Els dies 17 i 18 de les 11h a les 14h i de les 17h a les 21h, els visitants podran descobrir i conèixer, com era el treball en una fàbrica al s. XIX, les relacions entre els treballadors, els perills de les màquines i el funcionament del motor de la fàbrica: la turbina Fontaine a través de les teatratalitzacions de les Figures d’Aigua a càrrec de la companyia Corcia Teatre.
A més a més de les exposicions permanents del MIT el visitant també podrà veure tres exposicions temporals més: Paisatges capturats (1806-1907). El llegat de Francesc Rierola i Masferrer, Petits Temples, capelletes de carrer. Devoció, festa i veïnat a Manlleu i una mostra de Treballs artesans i puntes al coixí.