Inici  /  Noticies   /  DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES NATURALS: LA VEGETACIÓ DE RIBERA

DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES NATURALS: LA VEGETACIÓ DE RIBERA

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis- Museu del Ter i el Grup de Naturalistes d’Osona col·laboren per organitzar tot un seguit d’activitats i sortides naturalistes gratuïtes i obertes a tothom.

El programa “Descobreix els ecosistemes naturals” es va dur a terme per primera vegada l’any passat, es van fer 9 activitats des de maig fins a octubre on hi van assistir més de 300 persones.

L’edició d’aquest any de “Descobreix els ecosistemes naturals”, va començar el 15 de març amb una sortida sobre ocells. La vegetació de ribera és la cinquena de les activitats programades i es farà el 31 de maig a les 10h.

Els boscos de ribera poden contribuir a una millora de la qualitat de l’aigua dels rius. A més a més, tenen un gran valor paisatgístic en entorns tan humanitats com els nostres.
Es farà una sortida l’illa del Sorral o de Gallifa on la propietat té un acord de custòdia amb el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis- Museu del Ter. A la sortida s’aprendrà a identificar les espècies d’arbres i arbust més característics dels entorn fluvials, quines espècies són autòctones i quines al•lòctones, quines característiques i requeriments tenen. S’explicaran, també els diferents índex de qualitat del bosc de ribera i dels hàbitats fluvials i la seva aplicació en la custòdia i la recerca.

Activitat: la vegetació de ribera
Dia: 31 de maig
Hora: 10 del matí
Lloc de trobada: aparcament del restaurant Cal Peyu a les Masies de Voltregà (C-17 Km 10)