Inici  /  Noticies   /  ÈXIT DE PARTICIPACIÓ A LA 1A CONVOCATÒRIA MUNDIAL DEL DIA DEL PEIX VIATGER

ÈXIT DE PARTICIPACIÓ A LA 1A CONVOCATÒRIA MUNDIAL DEL DIA DEL PEIX VIATGER

El passat dissabte 24 de maig es va celebrar el “Dia Mundial del Peix Viatger”. Més de 250 activitats es van dur a terme a 51 països d’arreu del món: pesques científiques, visites a dispositius de pas de peixos, alliberament d’espècies de peixos en perill d’extinció, tot plegat amb l’objectiu de sensibilitzar a la població sobre la conservació dels rius i els ecosistemes aquàtics en general, les espècies amenaçades de peixos que hi viuen i les possibles solucions perquè puguin fer les seves migracions dels del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés.

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-Museu del Ter conjuntament amb la Fundació Catalunya- La Pedrera van coordinar els actes que es van fer a Catalunya, amb la col•laboració d’entitats del territori:

A Flix, El Grup de Natura Freixe juntament amb el DAAM va fer un alliberament d’angules aigua amunt de la presa de Flix i van comptar amb la participació de tots els alumnes del munipi.
A Barcelona, el Museu Blau – Museu de Ciències Naturals de Barcelona juntament amb tècnics del CERM-Museu del Ter van fer una demostració de pesca elèctrica i els participants van poder veure quins peixos hi ha al tram final del Besòs.

A Manlleu, al Museu del Ter- Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis els participants van poder visitar una rampa per a peixos i veure quins peixos pugen per aquest dispositiu.

A l’Empordà, al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, tècnics del Parc Natural (DAAM) i membres de l’Associació La Sorellona van fer una demostració de pesca elèctrica per identificar quines espècies de peixos viuen a la “llacuna del Cortalet”.

A Amposta, a Món Natura Delta de l’Ebre es van organitzar xerrades, exposicions per veure l’estat dels peixos al Delta. També es van fer activitats relacionades amb les tradicions del Delta.

Finalment l’Estació Biològica del Pallars Jussà , juntament amb la Federació Catalana Esportiva van fer un acte a Senterada, reivindicant la construcció d’una escala de peixos a la presa de Senterada, ja que és una barrera infranquejable pels peixos que volen remuntar el riu a fresar.