Inici  /  Noticies   /  EL 24 DE SETEMBRE ES FARÀ A MANLLEU EL PRIMER DIA DESCOBRIR AMB LA COL·LABORACIÓ DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

El proper dissabte 24 de setembre se celebrarà a Manlleu, i per primera vegada, el Dia DESCOBRIR, una jornada festiva que tindrà lloc en el marc de la Festa Gastronòmica del Porc i la Cervesa dels dies 24 i 25 de setembre. Les activitats, que començaran a les 9h del matí i acabaran a les 8h del vespre, han estat organitzades per la revista Descobrir Catalunya, l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter i totes estaran relacionades amb el territori, la natura, la flora, la fauna i el patrimoni de Manlleu, la primera ciutat en acollir l’esdeveniment.

Les activitats són totalment gratuïtes i es desenvoluparan a diferents llocs de Manlleu, amb el Museu Industrial del Ter com a epicentre i lloc de sortida d’algunes de les rutes. A continuació us detallem totes les activitats que es duran a terme:

9h: ruta fotogràfica pel nucli antic de Manlleu. El fotoperiodista i col·laborador del DESCOBRIR Oriol Clavera, ajudarà a tots aquells que portin la seva càmera a captar les millors imatges en places i carrers de Manlleu. Serà un recorregut fotogràfic, amb sortida des del museu, ideal per als amants de l’’Street Photography’.

10h: ruta naturalista a càrrec de Marc Ordeix, coordinador del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis. Un recorregut pel Passeig del Ter, sortint del museu i pensat per a tots els públics, per conèixer la vegetació de ribera, els ocells aquàtics i on s’explicaran els projectes de custòdia i restauració fluvial que s’hi estan desenvolupant. Seguidament, es mostraran els peixos de l’Aula del riu del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, del museu, i una mesura de millora de l’estat de conservació dels peixos, una rampa acabada de construir a la resclosa de la Teula.

12h: visita guiada al nucli antic de Manlleu: sortint del museu i acompanyat d’un dels guies, una passejada pel Manlleu d’abans us permetrà conèixer el llegat industrial de la que va ser la capital industrial d’Osona a mitjan del s.XIX. Durant aquesta època, de màxima esplendor de la industrialització del Ter, es va construir el canal industrial de Manlleu, una de les peces més importants del patrimoni industrial a Catalunya així com el Baix Vila i la plaça noucentista més gran de Catalunya. Durant la visita també es visitarà la part més antiga de Manlleu i es pujarà al campanar de l’església de Santa Maria.

12h: visita a la colònia Rusiñol. Punt de trobada (Ctra. de Manlleu a la Gleva, km 21) Una antiga colònia tèxtil amb més de 150 anys d’història i residència de l’artista Santiago Rusiñol, durant molts anys. El seu emplaçament únic i excepcional ajudarà a explicar un dels fenòmens més transcendentals de la història del nostre país, la industrialització. Es farà una passejada pels majestuosos jardins, i s’entrarà a la fàbrica, es contemplaran les hortes i s’entrarà al Cau Faluga, antiga torre de l’amo.

12.30h: Taller gastronòmic: l’activitat es farà a l’aula del gust situada al passeig del Ter i en ella es farà un maridatge d’embotits i cervesa amb el cuiner Pep Nogué.

A la tarda totes les activitats es centraran a l’auditori Roca del Museu Industrial del Ter.

17h: conferència sobre camins. El fotògraf i col·laborador del DESCOBRIR Rafael López-Monné parlarà sobre l’atractiu dels camins.

18h: conferència de l’historiador Llorenç Ferrer on parlarà dels orígens de la industrialització a Manlleu i sobre la consolidació del moviment obrer català.

19h: Com fem el Descobrir? El primer Dia Descobrir acabarà amb un col·loqui on periodistes i fotògrafs de la revista de viatges en català líder al nostre país, explicaran els detalls de la feina diària al capdavant de les diferents seccions de la revista.

El Museu Industrial del Ter farà portes obertes el cap de setmana de la Festa del Porc i la Cervesa els dies 24 i 25 de setembre de 10h a 14h i de 17h a 20h. El gran protagonista, d’aquestes dues jornades gratuïta d’entrada al museu, serà les visites teatralitzades de les Figures d’Aigua (11h a 14h i de 17h a 20h) on el visitant podrà conèixer d’una forma dinàmica i divertida, com era el treball a una fàbrica de filatura i aspectes socials de l’època d’industrialització a Manlleu.

Algunes recomanacions:
– A la ruta fotogràfica: portar càmera.
– A la ruta naturalista: portar calçat còmode.