Inici  /  Noticies   /  EL CONSELLER DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT, LLUÍS RECODER, VISITA LA RESERVA NATURAL PRIVADA DEL TORRENT I PANTÀ DE GARET, UN ESPAI EN CUSTÒDIA DEL CERM

Aquest dilluns, 12 de setembre de 2011, en el marc d’una visita per a conèixer iniciatives de custòdia del territori, organitzada per la Xarxa de Custòdia del Territori (xct), el Conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder va visitar l’espai natural del torrent i pantà de Garet, a Lluçà (el Lluçanès).

La jornada va començar a la casa de turisme rural El Verdaguer, de la mateixa propietat, on es va exposar el projecte al conseller així com d’altres iniciatives de custòdia que el CERM està duent a terme (www.museudelter.cat/cerm/custodia).

El conseller va poder conèixer de mà del propietari de la finca, Pere Garet, i de tècnics del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter (CERM) les actuacions dutes a terme des de l’any 2007, en el marc del projecte de restauració i custòdia de l’espai: recuperació de les ribes del torrent, plantació d’uns 1500 arbres i estudis de qualitat de l’aigua i de fauna i flora del torrent i el pantà.

Tot resseguint l’itinerari que va des de la casa de turisme rural El Verdaguer fins al pantà de Garet, es va observar l’esplendor de l’estat actual de l’espai, es van explicar detalls dels seguiments i el manteniment que s’hi duen a terme i es van plantejar propostes de futur per al conjunt de la finca i la custòdia fluvial en general.