Inici  /  Noticies   /  UNA MOSTRA DE LA COL•LECCIÓ DE CIÈNCIES NATURALS DEL CERM EXPOSADA AL MUSEU BLAU, EL NOU MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA.

El nou Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el Museu Blau (www.museuciencies.cat), dedica un espai expositiu a la divulgació de les col·leccions i la recerca que es porta a terme als diversos museus de ciències naturals de Catalunya.

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, àrea ambiental del Museu Industrial del Ter, amb seu a Manlleu (Osona), ha estat convidat, des d’aquest mes d’agost, a tenir-hi exposat permanentment un plafó amb una explicació de la seva activitat de recerca i una petita mostra de la seva col·lecció de fauna vertebrada (peixos) i invertebrada de rius i zones humides.
La col·lecció del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis neix a partir de l’any 2001 i disposa de més de 1.400 objectes procedents dels seus diversos projectes de recerca (www.museudelter.cat/cerm/recerca), originaris sobretot de Catalunya però també d’altres àrees geogràfiques. De tots ells se n’ha fet una revisió taxonòmica, se n’han catalogat els individus o les comunitats faunístiques i s’han incorporat a la base de dades catalana de MuseumPlus.
Al nou Museu Blau, a partir d’ara, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter mostra en un mateix panell una representació de tricòpters o cuques de capsa, macroinvertebrats aquàtics de gran bellesa, essencials en l’ecologia de les aigües dolces o continentals, que, a més, serveixen d’indicadors de qualitat biològica de l’aigua de rius i zones humides de tot el món. També s’hi exposen uns quants alevins de barb de muntanya, peix propi d’alguns rius i rieres del nord-oest de la Mediterrània, que, com la majoria de peixos autòctons, està en regressió, en un estat de conservació delicat.