Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA DEL PORC I LA CERVESA A MANLLEU

EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA DEL PORC I LA CERVESA A MANLLEU

Del 26 al 28 de setembre Manlleu celebra la Festa del Porc i la Cervesa, organitzada per l’Ajuntament de Manlleu, conjuntament amb la revista Cuina i amb la col•laboració del Museu del Ter. En el marc d’aquestes celebracions el Museu del Ter se suma a les activitats organitzades amb visites guiades.

Dissabte a les 12h del matí es farà la primera de les dues visites guiades, organitzades conjuntament entre el Museu del Ter i la Revista Cuina, una visita guiada al casc antic de Manlleu. El punt de trobada serà al Museu del Ter i des d’aquí ens dirigirem al Baix Vila, un dels nuclis antics de la ciutat. Durant el recorregut, a través del passeig del Ter, trobarem elements ben singulars del canal industrial de Manlleu, així com el pont que travessa el riu Ter i els rentants. Desprès de veure alguns dels habitatges dels industrials de la població veurem la plaça Fra Bernadí, l’actual centre neuràlgic de la població i pujarem fins al primer nucli de la població al voltant de l’esglèsia de Santa Maria, el Dalt Vila.

Per altra banda la segona de les visites programades es farà diumenge a les 11h i serà un passeig per la Colònia Rusiñol, antigament propietat de la família Rusiñol i durant molts anys amb l’artista modernista, Santiago Rusiñol al capdavant. Durant la visita s’explicarà l’evolució històrica de la colònia fent referència a multitud d’aspectes econòmics, polítics i socials que n’han caracteritzat la seva evolució. S’explicarà la trajectòria de l’artista, la seva vinculació amb Manlleu i algunes de les anècdotes que el van fer famós. La visita inclou un passeig pels jardins, l’entrada al Cau Faluga, la visita a la fàbrica de filatura on es pot veure part de la maquinària, la turbina -encara en funcionament-, el netejareixes, etc. També es farà èmfasis en edificis singulars de la colònia com el pis del director, la casa dels encarregats, les antigues quadres i magatzems, les cases dels obrers, la cooperativa, l’escola, la cantina, les hortes i l’església alguns d’ells visitables.

Les activitats es complementen amb una Jornada de Portes al campanar de Manlleu, el dissabte 27 i el diumenge 28 de setembre de 17h a 20h on es podrà pujar a un dels campanars més alts de Catalunya el de l’església de Santa Maria, amb una alçada de 52 per veure les vistes de tota la plana.

Totes aquestes activitats són gratuïtes.

ACTIVITATS GRATUÏTES:

Dissabte:

– Visita al casc antic de Manlleu: 12h. Punt de trobada: al Museu del Ter (passeig del Ter, 2)
– Campanar de l’església de Santa Maria: de 17 a 20h

Diumenge:

– Visita a la colònia Rusiñol: 11h. Punt de trobada: davant de la colònia Rusiñol (sortida 68 de la C-17 continuar en direcció Manlleu per la ctra. BV-4608 fins al Km.21)
– Campanar de l’església de Santa Maria: de 17 a 20h