Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER CELEBRA 10 ANYS

EL MUSEU DEL TER CELEBRA 10 ANYS

El Museu del Ter compleix 10 anys! Era un 23 de juny del 2004 quan, l’aleshores Museu Industrial del Ter, obria les seves portes. Al llarg d’aquests anys l’actual Museu del Ter ha rebut un total de 246.682 usuaris. D’aquests 70.252 han visitat de forma individual o en grup les exposicions permanents del museu. Ens han visitat també 61.894 escolars que han realitzat 2.475 tallers o sortides educatives. En el camp de les exposicions temporals els museu n’ha programat 110 que han acollit a 46.568 visitants. S’han fet 636 activitats que s’han desplegat en 4.133 sessions a les quals han assistit un total de 67.592 persones. Una menció especial es mereix el capítol sobre les activitats relacionades amb el teatre. En aquest àmbit el museu manté una col·laboració molt estreta amb la companyia osonenca CorCia teatre. S’han produït 8 espectacles diferents amb 284 representacions que han tingut 18.419 espectadors. Les col·leccions del museu apleguen ja 3.782 objectes catalogats, 23.003 fotografies catalogades, s’han realitzat més de 200 accions de conservació i restauració d’objectes de les col·leccions. Hem publicat 14 llibres i desenes d’articles, ponències, i s’han realitzat gairebé 200 treballs de recerca. S’han signat 16 acords de custòdia que abasten 63,4h en 32, 8km de rius i s’han plantat més de 10.000 arbres de ribera en projectes de restauració. Al llarg d’aquests anys el museu ha rebut també 17 premis i reconeixements procedents d’àmbits diversos, administració, acadèmic, professional entre d’altres.

A banda d’aquestes xifres, al llarg d’aquests anys el Museu del Ter ha volgut impulsar un model de museu obert, dinàmic i compromès amb el territori i amb els seus ciutadans, amb una visió àmplia del patrimoni cultural i natural que no es limita a les col·leccions. El museu s’ha implicat en una gran quantitat de projectes més enllà del seu edifici o les seves exposicions permanents i ha col·laborat sempre amb les entitats de Manlleu i de la comarca. Per altra banda, aquesta dimensió de museu de territori s’ha reflectit en el treball constant, de forma puntual o estable, amb bona part dels ajuntaments del nostre entorn. Sense oblidar la dimensió supracomarcal de l’activitat del museu gràcies a l’activitat de recerca per tot el país del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, l’àrea ambiental del museu.

Clicant al següent enllaç podreu veure un vídeo on es repassa en xifres l’activitat duta a terme pel museu en aquests 10 anys.