Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER AMB EL MIT PETIT ES SUMA A L’ANY INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES.

L’any 2008 és l’any Internacional de les llengües i per aquesta raó les activitats gratuïtes d’aquest primer trimestre del MIT petit giraran al voltant d’aquesta commemoració.

La primera història tindrà lloc aquest divendres dia 29 de febrer a les 18h al Museu Industrial del Ter. Sota el títol de “Contes amb quatre potes del Japó” en Yoshi Hioki, d’Osaka al Japó, explicarà diferents contes on els protagonistes són els animals del llunyà orient. Uns animals d’allò més diferents: una serp grandiosa, tigres que estan espiant per poder menjar homes, i dracs grans i impressionants…

La segona història emmarcada en aquest any de les llengües es farà el 28 de març a les 18h i per aquesta ocasió Martha Escudero de Ciutat de Mèxic, Mèxic, ens explicarà una “Cistella de contes mexicans”. Temps remots i llocs llunyans, contes que han viatjat pel món durant molt temps en definitiva mites i llegendes per a totes les edats.

La tercera de les històries relacionades amb aquesta commemoració té per títol “Així va succeir … segons diuen a l’Àfrica” i es farà el 25 d’abril a les 18h. Agnès Agboton de Porto Novo, República de Benín ens farà narracions de contes tradicionals africans que ens parlen del perquè i de com són les coses. El punt de vista d’una saviesa ancestral que mira d’una altra manera i explica el que veu.