Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER CO-ORGANITZA EL DESVETLLEM LA MEMÒRIA DE L’ESPORT DEL VOLTREGANÈS

El Museu Industrial del Ter, juntament amb els ajuntaments de Les Masies de Voltregà i Sant Hipòlit de Voltregà organitzen el taller de fotografia “Desvetllem la memòria de l’esport del Voltreganès”. Aquesta és la segona edició d’un taller que ja va realitzar-se l’any passat i que va gaudir d’una molt bona acollida. De fet, en la primera edició, que en aquesta ocasió no era temàtica, hi van participar una vuitantena d’assistents i es van catalogar més de tres-centes fotografies.

Enguany el “Desvetllem” es centrarà en les activitats esportives del Voltreganès. Des de fa dècades esports com l’hoquei, el futbol, el ciclisme o la pesca, per citar-ne només alguns exemples, ocupen bona part de l’agenda esportiva dels voltragensos. La voluntat és recuperar imatges antigues relacionades amb aquestes activitats, i al mateix temps recullir-ne la màxima informació possible.

El “Desvetllem la memòria” és un taller obert a tothom. La dinàmica és molt senzilla ja que les assistents porten les fotografies, que són digitalitzades i retornades a l’instant. Seguidament, són projectades en gran format i entre tots els participants es fa un tertúlia per tal de documentar-les.

Finalitzat el taller, i com acostuma a ser habitual dels “Desvetllem la memòria”, s’elaborarà una exposició que recollirà algunes de les fotografies més significatives agrupades pels diferents àmbits temàtics que hagin pogut aparèixer. L’exposició, seguint al dinàmica del taller, itinerarà pels diferents espais on s’haurà desenvolupat el taller.

El taller s’inicia el dijous 15 de setembre a l’antiga biblioteca de Sant Hipòlit. On es farà setmanalment fins el 6 d’octubre. Llavors es faran tres sessions a l’ajuntament de les Masies de Voltregà i la darrera, el 3 de novembre al biblioaccées de Vinyoles.

Dies i llocs:
Dies 29 de setembre i 6 d’octubre a l’antiga biblioteca de Sant Hipòlit de Voltregà
Dies 13, 20 i 27 d’octubre a l’ajuntament de les Masies de Voltregà
Dia 3 de novembre al biblioaccés de Vinyoles.

Totes les sessions es faran els dijous de 5 a 7 de la tarda.