Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER INSCRIT EN EL REGISTRE DE MUSEUS DE CATALUNYA

EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER INSCRIT EN EL REGISTRE DE MUSEUS DE CATALUNYA

El passat 21 de novembre el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicava la resolució per la qual el Museu Industrial del Ter ha estat inscrit al Registre de Museus de Catalunya.

Aquest catàleg oficial de tots els museus del país, del que a partir d’ara formarà part el Museu Industrial del Ter, és un inventari dinàmic que es va actualitzant, i pertoca al Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya de gestionar-lo i donar-lo a conèixer. Permet certificar que el Museu Industrial del Ter gestiona adequadament el patrimoni que controla i que compleix amb les garanties adequades per facilitar l’accés al públic. Fins a la publicació de la inscripció el Museu Industrial del Ter tenia la categoria oficial de col·lecció.
Des de la seva inauguració el MIT ha treballat amb la vocació de complir amb els criteris que la llei catalana determina per l’acceptació oficial de la denominació de Museu. Finalment es va sol·licitar la inscripció al registre l’estiu de l’any 2006, i després dels tràmits i inspeccions perceptives aquesta s’ha fet efectiva amb aquest darrer pas.

Actualment el Museu Episcopal de Vic i el Museu Industrial del Ter són els únics equipaments culturals de la comarca d’Osona que formen part del registre de Museus de Catalunya.