Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL JA COMPTA AMB EL PROJECTE DE LA MIRADA TÀCTIL

EL MUSEU INDUSTRIAL JA COMPTA AMB EL PROJECTE DE LA MIRADA TÀCTIL

La Mirada Tàctil és un projecte de la Diputació de Barcelona que a través de diferents moduls d’interpretació tàctil pretén acostar els museus a col·lectius amb dificultats visuals, ceguesa o mobilitat reduïda. Al Museu Industrial del Ter s’hi ha ubicat tres mòduls que permetran millorar la visita a l’exposició permanent La fàbrica de riu. Aquest projecte ja s’ha dut a terme a 18 museus del territori de la Diputació de Barcelona i el Museu Industrial del Ter en serà el darrer.

Malgrat que els mòduls estan adaptat a certs col·lectius, la seva instal·lació amplia i reforça els continguts de l’exposició permanent La fàbrica de riu. Els tres mòduls, ubicats al llarg de l’exposició pretenen explicar els continguts de “La fàbrica de riu” d’una forma general i mitjançant l’estímul dels sentits, per aquest motiu tots tenen textos en sistema braille. Un primer mòdul, ubicat a l’entrada del museu, dóna la benvinguda i ens ofereix la possibilitat de resseguir el traçat sinuós del riu Ter i de comprovar com el pas del riu ha modificat el nostre territori. Un segon mòdul, a la meitat de l’exposició, ens permet entendre els diferents passos productius, és a dir, de com la matèria primera (el cotó) es va preparant i transformant fins a obtenir el fil. Finalment, una maqueta tàctil de la turbina Fontaine ens ofereix la possibilitat de comprovar com l’aigua feia moure la maquinària gràcies a aquests ginys hidràulics, i també com l’aigua esdevenia la font d’energia principal.

El Museu Industrial del Ter és el tercer museu de la comarca d’Osona on es desenvolupa el projecte “La Mirada Tàctil”, ja en marxa a la Casa Museu Verdaguer de Folgueroles i al Museu de l’Art de la Pell de Vic. La Diputació de Barcelona ha desenvolupat La Mirada Tàctil en un total de 18 museus de la província.