Inici  /  Noticies   /  JORNADA: GESTIÓ DEL PATRIMONI I TURISME EN UN ENTORN RURAL

JORNADA: GESTIÓ DEL PATRIMONI I TURISME EN UN ENTORN RURAL

Gestió del Patrimoni i turisme en un entorn rural

15 de juny de 2011

Els recursos patrimonials poden servir per activar processos de desenvolupament econòmic i social d’un territori. Aquesta conclusió s’ha teoritzat tant des de la vessant de la gestió del patrimoni com des del turisme i disposem ja a Catalunya d’una gran diversitat d’experiències que ens permeten analitzar-ne els resultats. Aquesta jornada pretén proposar un debat que incorpora les mirades dels gestors del patrimoni cultural i la dels gestors turístics amb l’objectiu final de respondre a la pregunta de què poden fer per activar el seu patrimoni de forma eficient i efectiva territoris rurals que en termes generals disposen de recursos econòmics limitats.

Santa Creu de Jutglar.

Consorci del Lluçanès

Preu 25 € (Inclou el dinar)

MATÍ

9.15 Presentació de la jornada

9.30 Jordi Abella (Ecomuseu de les Valls d’Àneu) Gestió del patrimoni i desenvolupament local

10.15 Pausa cafè

10.45 Xavier Font (Diputació de Barcelona) Promoció del patrimoni en un entorn rural. L’ús de marques turístiques territorials

11.30 Marta Pallarès (Donsultora en desenvolupament local) Bases per a un desenvolupament econòmic creatiu: manual d’autoajuda

12.15 José Antonio Donaire (Universitat de Girona) Turisme cultural en un entorn rural

13.00 Debat amb la presència dels ponents del matí. Moderador: Carles García Hermosilla (Museu Industrial del Ter)

DINAR 14.00 – 16.00

TARDA

16.00 Taula d’experiències. Moderador: Xavier Barniol (Consorci del Lluçanès)

Teresa Solé (Ecomuseu del Moianès) Patrimoni i turisme al Moianès

Joan Obiols (Tècnic de turisme i desenvolupament rural) Turisme rural i nous models turístics per les zones rurals a l’Alt Urgell.

Carme Bergés (Museu de Cervera) Patrimoni i turisme a la Segarra. L’experiència del Museu Comarcal de Cervera

Turina Serra (Turisme Garrotxa) Patrimoni i turisme a La Garrotxa

Jacint Torrents i Santi Ponce (Universitat de Vic) El turisme i l’Ecomuseu del Blat