Inici  /  Novetats   /  Exposició temporal “Del Carme a Vedruna. 200 anys fent història” al Museu del Ter

L’Escola Vedruna Manlleu, amb 168 anys d’història, s’afegeix als actes de celebració dels 200 anys de presència Vedruna a Catalunya.

La mostra s’inaugura al Museu del Ter el dimarts 16 d’abril a les 19h i es podrà veure fins al 16 de juny de dimarts a diumenge de 10 a 14h.

200 anys de presència Vedruna

Una història que neix amb Joaquima de Vedruna el 26 de febrer de 1826 a la ciutat de Vic. La seva és la primera institució nascuda a Catalunya adreçada a l’educació de la dona. Avui la congregació Vedruna, estesa en 25 països del món, continua treballant per l’educació, la salut i l’atenció social.

Les escoles Vedruna tenen avui presència en 33 municipis i en tots ells es fa memòria de l’empremta local de cada escola i també com a xarxa educativa d’iniciativa social. Durant aquest any es podran visitar fins a 37 exposicions.

Es tracta d’una iniciativa de la Fundació Vedruna Catalunya Educació en el marc dels actes de celebració dels 200 anys de la congregació de les Carmelites de la Caritat Vedruna.

L’escola Vedruna de Manlleu

L’any 1856 es va inaugurar l’escola del Carme-Vedruna de Manlleu, una de les entitats més antigues de la ciutat. El centre, hereu de la iniciativa impulsada per Joaquima de Vedruna, va ser promogut per Mn.Puigcarbó amb la voluntat de crear una escola pública (més tard privada) i religiosa, adreçada a les nenes. En aquells moments Manlleu tenia més de 4.000 habitants i era un dels centres industrials més importants del país.

Avui, l’Escola Vedruna de Manlleu és un dels centres on continuen aprenent molts nens i nenes de la ciutat i aquest any s’ha sumat als actes de celebració dels 200 anys de presència Vedruna.

L’exposició consta d’una part comuna, que recull l’origen i la trajectòria de la congregació, i una part més local, dedicada exclusivament a explicar i mostrar l’evolució de l’escola Vedruna Manlleu. Les fotografies hi tenen un pes important i més de 200 imatges ajuden a veure els canvis ocorreguts al llarg de la trajectòria.

Complementa l’exposició, un audiovisual amb direcció de Xef Vila i l’assessorament històric de Mercè Puntí, que a través d’una trentena de testimonis permet repassar la història i fer memòria de l’entitat.

L’exposició “Del Carme a Vedruna. 200 anys fent història” és una col·laboració entre Vedruna Manlleu i el Museu del Ter i ha comptat amb la col·laboració de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural.

La mostra s’inaugura el dimarts 16 d’abril a les 19h i es podrà veure fins al 16 de juny de dimarts a diumenge de 10 a 14h.