Inici  /  Novetats   /  Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2024)

Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2024)

El Museu del Ter se suma a les celebracions del Dia Internacional dels Museus (DIM2024) el dissabte 18 i el diumenge 19 de maig.

• Visita teatralitzada “L’esperit del Ter”: dissabte 18 i diumenge 19 de maig a les 12h.  L’Assumpta, la nostra esperit, us explicarà com era el treball en una fàbrica de filatures de principis del segle XX i altres aspectes de la societat industrial de l’època.  Aforament limitat. Cal fer reserva prèvia clicant aquí.
  • Portes obertes: dissabte 18 i diumenge 19 de maig de 10 a 14h.

Enguany el lema del Dia Internacional dels Museus (DIM2024) és “Museus per l’educació i la investigació‘. Els museus som centres educatius dinàmics que fomentem la curiositat, la creativitat i el pensament crític. El 2024, es reconeix la nostra contribució a la investigació, proporcionant una plataforma per a l’exploració i la difusió de noves idees. Des de l’art i la història fins a la ciència i la tecnologia, els museus som espais vitals on l’educació i la investigació convergeixen per donar forma a la comprensió del món.

Cada any, des del 2020, el Dia Internacional dels Museus dóna suport a un conjunt d’Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. El DIM 2024 se centrarà en:

• Objectiu 4: Educació de qualitat – Garantir una educació de qualitat inclusiva i equitativa i promoure oportunitats daprenentatge permanent per a tothom.
  • Objectiu 9: Indústria, Innovació i Infraestructura – Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació.