Inici  /  Noticies   /  Hi ha violència al patrimoni manlleuenc?

Hi ha violència al patrimoni manlleuenc?

Amb motiu del 25-N, Dia Internacional Contra les Violències Masclistes, el Museu del Ter s’ha sumat a la sèrie d’actes organitzats des de l’Ajuntament de Manlleu per continuar amb la lluita i la sensibilització contra les violències masclistes.

Conjuntament amb l’Associació Cultural Teatre Centre hem organitzat una activitat pensada per reflexionar sobre el patrimoni manlleuenc i, més concretament, sobre el rol que hi han desenvolupat les dones. Hi són presents? Les hem tingut en compte? Han estat (in)visibilitzades? Hi ha violència al nostre patrimoni?

L’activitat s’iniciarà amb la visita El Museu del Ter amb ulls de dona, una visita guiada a l’exposició permanent del museu tenint en compte la mirada de gènere. És un intent d’imaginar com seria aquesta exposició si els que haguessin llegit la història de la industrialització haguessin estat (també) dones o si, en qualsevol cas, s’hagués tingut en compte aquesta perspectiva.

Una vegada finalitzi la visita, veurem  Els pastorets o l’adveni… què?. De la mà de l’Associació Cultural Teatre Centre es representarà un esquetx teatral que ens acosta als Pastorets amb una mirada molt diferent: la de les dones de la història. Es revisarà el clàssic de Folch i Torres amb una perspectiva crítica i de gènere i, sobretot, amb molt d’humor.

Una activitat (auto)crítica i reflexiva amb la voluntat de continuar avançant cap a una societat més justa i lliure de violències masclistes.

Divendres 19 de novembre a les 19.30h. Aforament limitat. Cliqueu en aquest enllaç per les inscripcions, també la podeu fer trucant al 938515176 o enviant un correu electrònic a [email protected]