Inici  /  Noticies   /  JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI A CATALUNYA 2005

JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI A CATALUNYA 2005

Les Jornades Europees del Patrimoni van nèixer l’any 1991 impulsades pel Consell d’Europa i la Unió Europea. Sota el lema “Europa, un patrimoni comú” 48 països europeus han près part en aquestes jornades, mobilitzant cada any a persones atretes pels valors del patrimoni.
Enguany el Museu Industrial del Ter ha organitzat pel proper 30 de setembre a les 20h la conferència a càrrec de l’historiador Emili Bayón, “Viure a la fàbrica. Habitatges obrers a les colònies del Ter mitjà”. La tipologia dels habitatges obrers de les grans colònies tèxtils del ter mitjà (Borgonyà, Ymbern, Vilaseca i la Farga) similituds i diferències en el tractament de l’habitatge dels treballadors colonials serà l’eix principal de la xerrada que es farà al Museu Industrial del Ter.
Sant Vicenç de Torelló juntament amb el Museu Industrial del Ter també ha programat una activitat per les Jornades Europees del Patrimoni. En aquest cas es tracta d’una visita guiada el proper 1 d’octubre a les 11h a les colònies de Vila-Seca i de Borgonyà, ambdues del municipi de Sant Vicenç de Torelló. La visita sortirà de davant la fàbrica de Vila-Seca, al costat de la carretera que comunica Torelló amb la C-17 per Borgonyà i comprèn una passejada comentada pels carrers de Vila-Seca, l’església, la casa de les monges antiga torre d’un dels propietaris. Acte seguit, a través dels jardins, arribarem a la colònia de Borgonyà, l’anomenada colònia dels anglesos, aixecada l’any 1895 pels fabricants Coats, originaris d’Escòcia.

Per a més informació, Museu Industrial del Ter 93 85151 76