Inici  /  Novetats   /  Manlleu estrena l’escape tour del Serpent

Manlleu estrena l’escape tour del Serpent

Sota el nom de “Mysterium Serpentis”, l’escape tour proposa un recorregut pel patrimoni natural i cultural de Manlleu.
Una aventura, totalment gratuïta, a la que es pot jugar en tot moment. Només cal tenir el llibret del joc, que es pot venir a buscar al Museu del Ter o descarregar-lo de la web.

El Serpent de Manlleu més enllà del 14 d’agost

Amb la voluntat que la llegenda del Serpent de Manlleu pugui anar més enllà del 14 d’agost, des de les regidories de Cultura i Promoció Econòmica conjuntament amb l’empresa Anthesis Lavola i la coordinació del Museu del Ter, s’ha creat l’escape tour del Serpent de Manlleu. És el “Mysterium Serpentis”, una aventura, totalment gratuïta, a la que es pot jugar en tot moment. Per fer-ho només cal tenir el llibret del joc, que es pot anar a buscar al Museu del Ter o descarregar-lo d’aquí .

L’itinerari proposa set parades en punts claus de la ciutat, des de l’embarcador fins a la Font de la Mare de Déu. En aquests punts hi ha col·locades fites amb pistes per acabar trobant el diamant. Són gairebé 2km de recorregut en els quals els participants descobriran el patrimoni natural i cultural de Manlleu tot revivint la llegenda del Serpent.

El Serpent de Manlleu és l’exemplar més cèlebre de tots aquells serpents amb cabellera i diamant, que es diu que poblaven el nostre país. Si bé molts han caigut en el pou de l’oblit, el serpent manlleuenc és tot el contrari. La llegenda sobre aquest animal fantàstic ha arribat ben viva fins als nostres dies i l’existència d’una cançó popular que en parla el converteix en un cas únic i excepcional.

Des de fa més de 15 anys, cada 14 d’agost, els carrers i la plaça de Manlleu són l’escenari de la representació d’aquesta llegenda. Teatre, foc, música i un gran serpent es passegen per la ciutat, gràcies a les diferents associacions que fan possible la festa, que cada any congrega a una gran munió de gent. Amb aquest escape tour es podrà viure el Serpent de diferent manera i al llarg de tot l’any, facilitant als visitants apropar-se a la llegenda encara que no sigui un 14 d’agost.

Parc infantil del Serpent de Manlleu

En paral·lel a la creació de l’escape tour, s’ha treballat també en el parc infantil del Serpent, que s’ubicarà al passeig del Ter, a l’alçada del carrer Sant Ferran, substituint el parc actual. El nou parc respon a la voluntat de millorar les instal·lacions actuals que amb el pas dels anys han quedat desgastades i alhora vol esdevenir un espai infantil inclusiu monotemàtic dedicat al Serpent de Manlleu. Tots els elements que configuraran el parc infantil, els jocs, els bancs, les tanques, … incorporaran algun element o algun personatge de la llegenda en el seu disseny podent identificar així a l’espai els vailets, el dimanat o el morter entre d’altres. El parc s’ha treballat també des d’una vessant inclusiva. Està previst que la retirada del parc actual i les tasques de muntatge dels elements que conformaran el nou Parc del Serpent s’iniciïn en breu.