Inici  /  Novetats   /  Memòria d’activitats del Museu del Ter 2022

Memòria d’activitats del Museu del Ter 2022

CONSULTA LA MEMÒRIA

L’any 2022 el Museu ha comptat amb una audiència de 27.360 persones. S’han fet 110 activitats desplegades en 695 sessions.

L’exposició “Reconstruint els pisos de can Garcia”, els avenços en la incorporació de la llengua amazic al museu, la celebració dels 300 anys de la font de la Mare de Déu o l’exposició en línia sobre el Serpent de Manlleu, són algunes de les activitats destacades

El Museu del Ter  ha assolit els millors resultats en l’acció educativa des de la seva creació amb 12.238 alumnes, destacant el desplegament definitiu del joc de descoberta de la ciutat Galàxia Manlleu.

Us presentem la memòria d’activitats de l’exercici 2022 al Museu del Ter. Hi trobareu les dades relatives als públics del museu en les dimensions presencial i digital, però també una breu crònica dels projectes i línies de treball del museu acompanyada dels impactes generats per  cada activitat i els enllaços amb els referents digitals. La memòria es presenta en format digital, la qual cosa permet posar en valor l’activitat desplegada pel museu en aquest àmbit durant els darrers anys, que com podeu comprovar, s’ha mantingut durant l’any 2022. Entre altres informacions hi trobareu els principals projectes en línia i en obert desplegats pel museu durant aquest exercici.

Els públics i les activitats del Museu del Ter

Pel que fa als públics presencials el museu ha comptat durant l’any 2022 amb una audiència de 27.360 persones entre visitants individuals, visitants en grups organitzats, visitants a les exposicions temporals, participants de les activitats educatives, participants en les activitats de divulgació organitzades pel museu i participants en les activitats acollides pel museu en els seus espais però organitzades per altres agents. S’han realitzat 110 activitats pròpies que s’han desplegat en 695 sessions, i s’han acollit 96 activitats desplegades en 145 sessions.

Entre les activitats que han marcat l’exercici 2022 cal destacar l’exercici de memòria col·lectiva sobre els enderrocats pisos de can Garcia amb l’exposició “Reconstruint el pisos de can Garcia”, concebuda en col·laboració amb l’Associació de Veïns del Barri de l’Erm. També volem destacar els avenços en la incorporació de la llengua amazic al museu, la tercera llegua materna més parlada a Osona;  la celebració dels 300 anys de la font de la Mare de Déu, amb una nova publicació en línia i un homenatge a les Pavordesses de la font; o la realització d’una exposició en línia sobre el Serpent de Manlleu, entre moltes altres activitats.

L’acció educativa del Museu del Ter

Tornant a les dades quantitatives l’any 2022 el Museu del Ter ha assolit els millors resultats de públic de l’acció educativa des de la seva creació, amb 12.238 alumnes que han participat en activitats mediades per educadors del museu. D’aquests, 9.200 ho han fet participant en els tallers, visites i sortides de la nostra oferta educativa genèrica, i la resta, 3.038 alumnes, especialment dels centres de Manlleu, en activitats singulars i de col·laboració entre els centres i el museu. L’any 2022 cal destacar el desplegament definitiu del joc de descoberta de la ciutat Galàxia Manlleu, desenvolupat amb la participació dels centres. Entre altres, també hem gaudit molt del projecte La Fàbrica amb l’Escola Puig-Agut, i de la continuïtat dels projectes d’aprenentatge-servei que des de fa anys desenvolupem amb La Salle Manlleu. Aquests projectes ens permeten aprofundir en la dimensió educativa del museu més enllà de les visites tradicionals.